Avatar billede normann Nybegynder
19. marts 2003 - 15:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Div tag fylder selvom det er skjult

Hej,

Jeg har lavet et lille script til at skjule nogle af mine div tags; men jeg har et problem med mozilla.
div'en bliver skjult fint nok men når siden loades første gang, så fylder de stadig selvom de er skjult !!

Viser man dem og skjuler dem igen - så fylder de pludselig ingenting som skjulte - hvilket er dejligt for min sides layout :-)

Spørgsmålet er altså om man kan opnå denne situation allerede første gang når siden loades med skjulte divs ?

- eller om man manuelt skal vise og derefter skjule de skjulte divs - vha. javascript

Mvh.
Bo

KODE

HTML DIV-def:
response.Write "<DIV STYLE=""display:'none';visibility:hidden;"" ID=""longDescription#"&rsBox("id")&""">BLA BLA BLA</DIV>"

SCRIPT :

function showDetails(myId){
    myObjShort = document.getElementById("shortDescription#"+myId);
    myObjLong =  document.getElementById("longDescription#"+myId);
    if (myObjShort.style.display=='' && myObjLong.style.visibility=='hidden'){
        myObjShort.style.display='none';
        myObjLong.style.display ='';
        myObjShort.style.visibility = "hidden";
        myObjLong.style.visibility = "visible";
    }
    else{
        myObjShort.style.display='';
        myObjLong.style.display ='none';
        myObjShort.style.visibility = "visible";
        myObjLong.style.visibility = "hidden";
    }
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. marts 2003 - 15:46 #1
Hvorfor har du visibility:hidden med?

Skal det intet fylde skal du kun bruge display:none - så kan du vise dem igen med display:block
Avatar billede gistybit Nybegynder
19. marts 2003 - 15:51 #2
svaret er det sidste, det du selv foreslår, man behøver dog ikke vise før man skjuler.. du laver bare en ny javascript funktion som skjuler, og så skriver du et sted i din htmlfil (logisk set lige før <div> tagget):

<script language="javascript">hideID();</script>

Denne løsning bruger de også på www.esreality.com :o)
Avatar billede normann Nybegynder
19. marts 2003 - 15:57 #3
Svaret ligger i display fætteren - problem solved :-)

Mozilla og '' fungerer åbenbart ikke sammen.

skriver man :
STYLE=""display:none;visibility:hidden;""
så spiller det max !
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. marts 2003 - 16:01 #4
Jeg kan ikke se grunden til begge på én gang.
Avatar billede normann Nybegynder
19. marts 2003 - 16:12 #5
Ellers gider mozilla ikke lege med...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. marts 2003 - 16:13 #6
Det passer ikke!
Avatar billede normann Nybegynder
19. marts 2003 - 16:17 #7
jo det gør det for mig ven - ellers ville jeg da ikke skrive det...
Avatar billede normann Nybegynder
19. marts 2003 - 16:17 #8
Hvad ville du da foreslå - måske har jeg bare prøvet en forkert kombination !
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. marts 2003 - 16:18 #9
*G* All rite - men Mozilla forstår ganske fint display:none/block/inline