Avatar billede superole Nybegynder
12. november 2000 - 16:45 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skriv login oplsyninger

Jeg har en access database, med nogle oplysninger, til at logge sig ind på en side.

Den side der kommer frem, når man har logget sig ind, vil jeg gerne have, at der f.eks. står velkommen, og så navnet på den der har logget sig ind.

Derud over skal man kunne se sine login oplsyninger.

Jeg har prøvet med følgende kode til at få forbindelse til databasen:

<%
    ID = Request.QueryString( \"id\" )

    set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
    conn.Open \"DBQ=\"& Server.MapPath(\"adgang.mdb\") & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"

    SQL = \"SELECT * FROM ADGANGSKODER WHERE ID =\" & ID
    Set rs = Conn.Execute(SQL)
%>

Og så følgende til at trække oplsyninger ud.

<%= rs(\"Navn\") %>

Det virker ikke!

Jeg har også prøvet med følgende:
<%

    set conn = server.createobject(\"ADODB.connection\")
    conn.Open \"DBQ=\"& Server.MapPath(\"adgang.mdb\") & \";Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\"

    SQL = \"SELECT * FROM ADGANGSKODER\"
    Set rs = Conn.Execute(SQL)
%>

Det virkede fint, bortset fra, at den indsætter daterne fra den bruger, som står øverst i databasen
Avatar billede s Nybegynder
12. november 2000 - 17:07 #1
Hvad er spørgsmålet så???
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
12. november 2000 - 17:22 #2
prøv med

SQL = \"SELECT * FROM ADGANGSKODER WHERE ID = \'\" & ID & \"\'\"

Avatar billede superole Nybegynder
12. november 2000 - 17:31 #3
>>sringbuffer

Jeg har prøvet med din sætning i begge script, men det virker ikke

>>S

Spørgsmålet er, hvad jeg skal gøre, for at den viser de rette oplsyninger, til den der er logget ind
Avatar billede kimbo Nybegynder
12. november 2000 - 18:36 #4
Hvad med

SQL = \"SELECT * FROM ADGANGSKODER WHERE brugernavn = \'\" & brugernavn & \"\'\"
Avatar billede superole Nybegynder
12. november 2000 - 19:07 #5
Nope, samme fejl
Avatar billede kimbo Nybegynder
12. november 2000 - 19:54 #6
prøv at rette

Request.QueryString til Request.Form

Avatar billede netsjov Nybegynder
12. november 2000 - 20:12 #7
du skal være sikker på at den variabel du kalder id faktisk indeholder brugerens id. Med den kode du har lavet betyder det at adresse du skriver til file sakl være:

FilAdresse.asp?id=BrugerId

husk at filadresse skal rettes til den rigtige navn på filen, og at BrugerID er den regtige til den bruger du har.
Avatar billede superole Nybegynder
12. november 2000 - 21:06 #8
Det virker stadigvæk ikke!

>>Netsjov

Det jeg skal bruge det til, er at når man har indtastet sine brugeroplysninger i login.asp, kører den videre til kontrol.asp, hvor den tjekker at oplsyningerne er rigtige, derefter fortsætter den til godkendt.asp Det er i den fil, jeg skal have den til at skrive de oplysninger, som jeg vil have hentet
Avatar billede kimbo Nybegynder
12. november 2000 - 23:44 #9
Avatar billede superole Nybegynder
13. november 2000 - 12:59 #10
>>kimbo

Det virker. Er det samme script, som jeg bruger ?? For på min, har jeg også en side, som hedder data.asp (den ligger der ikke nu) Hvor man kan bestemme, om den skal gemme login oplysninger mm. ligesom her på eksperten.dk

Jeg er i skole lige nu, men jeg kigger på det, når jeg kommer hjem
Avatar billede superole Nybegynder
13. november 2000 - 14:55 #11
Perfekt !!!
Avatar billede kimbo Nybegynder
13. november 2000 - 15:06 #12
Den kan ikke gemme login oplysninger.

Er den du har fra Iceweb