Avatar billede q^bone Nybegynder
18. marts 2003 - 20:52 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Forms forsvinder

Hey all jeg har et kalender script her:
http://www.faktory.dk/qbone/kalender.html

Men når man indtaster en dato og trykker go så forsvinder mine formfields. Kan jeg ikke få gjort så de ikke forsvinder?
Avatar billede janeamil Nybegynder
18. marts 2003 - 20:58 #1
hvis koden?
Avatar billede q^bone Nybegynder
18. marts 2003 - 21:00 #2
højreklik >> Vis kilde
Avatar billede timm Nybegynder
18. marts 2003 - 21:26 #3
here you go (har dog gjort brug af frames, da document.write afaik sletter hele "siden", og dit javascript derfor ikke bliver overført til den side, som JS skriver dynamisk):

lav en fil kaldet f.eks form.html og kopier det her ind i:
--BEGIN--
<html>
<head>
<title>Kalender</title>
</head>

<body>
<font FACE='Verdana' SIZE='4'>
<form name='form1' ID='form1'>
M&aring;ned:&nbsp;&nbsp;<input type='text' name='maaned' length='2' value=''>&nbsp;i tal!<br>
&Aring;rstal:&nbsp;<input type='text' name='aar' length='4' value=''><br>
<input type='button' value='go' onclick='ShowTekst()'><br>
</form></font>

<script type="text/javascript">
function ShowTekst() {

UgeDag = new Array("S&oslash;n","Man","Tir","Ons","Tor","Fre","L&oslash;r");
MaanedsNavn = new Array("Januar","Februar","Marts","April","Maj","Juni","Juli","August","September","Oktober","November","December");
MaanedsLgd = new Array("31","28","31","30","31","30","31","31","30","31","30","31")

if((document.form1.maaned.value != "") && (document.form1.aar.value != "")) {
VisMaaned = document.form1.maaned.value; VisAar = document.form1.aar.value;
} else {
VisMaaned = 1; VisAar = 2003;
}

AktuelLgd=MaanedsLgd[VisMaaned-1];
today= new Date(VisAar, VisMaaned-1, 1);
Dag=today.getDay();
FoersteDag = Dag+1;

parent.kalender.document.write("<html> <head> <title>Kalender</title> </head> <body>");

parent.kalender.document.write("<TABLE BORDER=19><TR>");

parent.kalender.document.write("<TD COLSPAN=7 ALIGN=center> <B>"+ MaanedsNavn [VisMaaned-1] +" "+ VisAar +"</B></TR>");
parent.kalender.document.write("<TR>");
for (i=0;i<7;i++){
parent.kalender.document.write("<TD ALIGN=center WIDTH=40><B>"+UgeDag[i]+"</B></TD>");}

parent.kalender.document.write("</TR><TR>");
for (i=1;i<FoersteDag;i=i+1){
parent.kalender.document.write("<TD></TD>");}

Dag2=1;
for (var i=FoersteDag;i<8;i=i+1){
parent.kalender.document.write("<TD ALIGN=center>" + Dag2+"</TD>");
Dag2=Dag2+1;}

parent.kalender.document.write("</TR><TR>");

while (Dag2 <= AktuelLgd) {
for (i=1;i<=7 && Dag2<=AktuelLgd;i=i+1){
parent.kalender.document.write("<TD ALIGN=center>"+Dag2+"</TD>")
Dag2=Dag2+1;}

parent.kalender.document.write("</TR>");}
parent.kalender.document.write("</TABLE>");
parent.kalender.document.write("</body> </html>");
parent.kalender.document.close();
}
</script>
<script type="text/javascript">
ShowTekst();
</script>
</body>
</html>
--END--

lav endvidere et tomt html-document kaldet kalender.html

samt en fil kaldet index.html, i denne (index.html) skriver du:
--BEGIN--
<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" COLS="20%,*" ROWS="100%">
    <FRAME SRC="form.html" NAME="form" SCROLLING="no">
    <FRAME SRC="kalender.html" NAME="kalender" SCROLLING="no">
</FRAMESET>
--END--

giver du dem andre navne kan du frit gøre det, blot husk på at ændrer du NAME-property for det frame, der indeholder en tom fil (NAME="kalender"), så skal du oxo ændre navnet i samtlige parant.kalender.document.write...

regards

/Timm