Avatar billede gryden Nybegynder
18. marts 2003 - 19:47 Der er 6 kommentarer

Diskette ikke formateret

Jeg oplever tit at en PC kommer op med meddelsen:"Diskette ikke formateret"  (disketten er korrekt formateret). Jeg tror at en del af forklaringen kan være at der bliver arbejdet på forskellige styresystemer eller skriveprogrammer.

Er der nogen der er i stand til at give en mere detaljeret forklaring og er der nogen mulighed for at undgå det (udover at arbejde på ens maskiner med ens programmel)?
Avatar billede gifle Nybegynder
18. marts 2003 - 19:50 #1
Det kan være slidte el. beskidte drev. Dog næppe sansynligt hvis maskinerne er nye jo... men er de gamle/ældre ? Så er det sikkert slidte eller beskidte drev.
Avatar billede gryden Nybegynder
18. marts 2003 - 19:54 #2
Makinerne er 1 1/2 år gamle og der er ikke tidligere arbejdet meget med disketter. Jeg tror ikke at det er slidte diskdrev der er problemet.
Avatar billede gifle Nybegynder
18. marts 2003 - 20:01 #3
Kan det så være beskidte drev?
Det forholder sig ikke så'n at disketterne er komprimeret?
Avatar billede gryden Nybegynder
18. marts 2003 - 20:04 #4
Hvis jeg tager en diskette med hjem med et dokument oprettet i win98 kan jeg ikke åbne det i XP. Til gengæld kan jeg åbne det på min bærbar med win ME. Der er ikke noget i vejen med diskdrevene da jeg arbejder med dem hver dag.
Avatar billede gifle Nybegynder
18. marts 2003 - 20:18 #5
Lyder godt nok underligt? Men jeg har ingen ide om hvad der er i vejen så....
Avatar billede robertanja Nybegynder
19. marts 2003 - 05:27 #6
Jeg (er ikke ekspert), men har "prøvet" at kopierer disketter fra
tidligere Windows-versioner -på/i WinXp!!. hvor WinXp "ikke ville",
"gøre det/gøre det (uden ændringer på disketten!!!).
Jeg tror?,selv at det har noget med Kompabilitetten at gøre.
(Windows:95/98/Me -er DOS-baseret,
hvor Windows NT./2000/Xp er NT -baseret.) !!!
(ligesom at WinXp-har Kan formatere HDén i et format, som så,
Windows 95/98/Me -ikke kan kører under) !!!.