Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 14:39 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

script på movie clip

Har et movie clip som indeholder et dynamisk tekstfelt, som loader tekst fra et inputfelt. Jeg vil nu gerne få movie clipet til at bevæge sig tilfældigt rundt på scenen, vha. et script.

Det hele ligger i en frame. Jeg bruger MX.
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2003 - 14:44 #1
Hvordan "bevæge rundt"? Springe fra et sted til et andet? Svæve? Brage frem og tilbage? Op og ned i fart? Bølgebevægelser?
Skal det være afhængigt af, hvor musen er henne, hvor andre mc'er er henne?
Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 14:52 #2
Til at state med vil jeg gerne have det til at svæve (måske i forskellige hastigheder) indenfor filmen, uafhægig af musen. Men vil gerne senere arbejde og "forstå", andre måder.
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2003 - 15:02 #3
Har set følgende script anvendt på boardet før. Så hut jeg visker noget fra en bog om spildesign til Flash??

onClipEvent (load){
    sy = _y;
    ang = 0;
}
onClipEvent (enterFrame){
    _y = sy + 4*Math.cos(ang+=.2);
}

Er det sådan noget du leder efter?
Avatar billede mat Nybegynder
18. marts 2003 - 15:49 #4
et forslag:

onClipEvent (load) {
    ease = 5;
    maxStage_x = maxStage_y = 300;
    function pick(ran_x, ran_y) {
        new_x = ran_x;
        new_y = ran_y;
    }
    pick(random(maxStage_x), random(maxStage_y));
}
onClipEvent (enterFrame) {
    dist = Math.sqrt( ((new_x - this._x)*(new_x - this._x)) + ((new_y - this._y)*(new_y - this._y)) );

    this._x += (new_x - this._x)/ease;
    this._y += (new_y - this._y)/ease;

    if (dist < 1) pick(random(maxStage_x), random(maxStage_y));

}

-mat :)
Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 16:15 #5
mat's script virker vildt fedt. _k i dit sker der ikke så meget, clippet står og hopper på samme sted, men man kan vel ændre på værdierne. Nu vil jeg prøve at forstå scriptet...
Avatar billede _k Nybegynder
18. marts 2003 - 16:36 #6
Ja, mat kan nogle ting - Mit forslag er dog med garanti nemmere at forstå ;o)
Avatar billede mat Nybegynder
18. marts 2003 - 16:49 #7
så ligger jeg da lige et svar :)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
18. marts 2003 - 17:27 #8
Jeg vil være med (o; ...

onClipEvent(load) {
    vinkel -= random(360);
    hast = 5;
    function findVinkel() {
        tal = random(10);
        hv = random(2);
    }
    findVinkel();
}
onClipEvent(enterFrame) {
    vinkel += (hv == 0 ? -tal : tal);
    _y -= (Math.cos((Math.PI/180)*vinkel))*hast;
    _x += (Math.sin((Math.PI/180)*vinkel))*hast;
    frame++;
    if(frame == 25) {
        findVinkel();
        frame = 0;
    }
    if(_x < 0)
        _x = 550;
    if(_y < 0)
        _y = 400;
    if(_x > 550)
        _x = 0;
    if(_y > 400)
        _y = 0;

}
Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 20:55 #9
Man må sige i kan noget kode, er meget imponeret. Jeg har prøvet at bruge nogle af de alfa manipuleringer som jeg har fundet herinde men de lader ikke til at virke. Tror at det er noget med at man ikke kan alfa tweene en dynamisk tekst (i et movie clip), men kun grafik elementer.
Avatar billede mat Nybegynder
18. marts 2003 - 21:37 #10
Du kan godt alpha-tweene et movieclip med et dynamisk tekstfelt, du skal bare embedde fonten :)
Avatar billede mat Nybegynder
07. april 2003 - 23:34 #11
lukketid?
Avatar billede leumas Nybegynder
08. april 2003 - 09:14 #12
Ja, det tror jeg. Har lavet andre projekter i sidste par uger, men regner med at kommer tilbage til dette om et par uger.