Avatar billede tommer Nybegynder
18. marts 2003 - 11:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

sql server 2000

jeg er lige startet med sql server 2000.
men når jeg opretter tabeller og vil have inholdet af en kolonne til at være "text" er begrænsningen 16 karakterer.
jeg kan ikke få lov til at ændre til flere karakterer.
hvordan gør jeg når min text er over 16 karakterer ??
Avatar billede hsg Nybegynder
18. marts 2003 - 11:18 #1
bruger char eller varchar
Avatar billede tommer Nybegynder
18. marts 2003 - 11:20 #2
ok
men hvad er meningen med en text på kun 16 karakterer ??
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
18. marts 2003 - 11:21 #3
længden af text er ubegrænset og afhænger ikke af den der 16.

Text (og ntext) felter gemmes ikke samme sted som resten af posten - med mindre, teksten er mindre end de 16 tegn. Den værdi, du har der, angiver hvor stor del af det indtastede, der vil blive gemt på rækken og ikke et andet sted.
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
18. marts 2003 - 11:21 #4
hsq >> Prøv at læse i Books Online - dit svar er totalt misledende.
Avatar billede bjornicle Nybegynder
18. marts 2003 - 11:21 #5
text kan indeholde uendeligt antal karaktere, 16 har ikke noget med antal karakterer at gore
Avatar billede cbp Nybegynder
18. marts 2003 - 11:23 #6
Feltet hvor der står 16 udfor typen text er feltlængden. 16 er altså ikke antallet af karakterer men længden på en pointer til teksten. Teksten kan være uendelig lang (forudsat der er harddiskplads nok, naturligvis).
Avatar billede bennytordrup Nybegynder
18. marts 2003 - 11:25 #7
Fra Books Online:

Character Strings
char

Fixed-length non-Unicode character data with a maximum length of 8,000 characters.

varchar

Variable-length non-Unicode data with a maximum of 8,000 characters.

text

Variable-length non-Unicode data with a maximum length of 2^31 - 1 (2,147,483,647) characters.

Unicode Character Strings
nchar

Fixed-length Unicode data with a maximum length of 4,000 characters.

nvarchar

Variable-length Unicode data with a maximum length of 4,000 characters. sysname is a system-supplied user-defined data type that is functionally equivalent to nvarchar(128) and is used to reference database object names.

ntext

Variable-length Unicode data with a maximum length of 2^30 - 1 (1,073,741,823) characters.
Avatar billede tommer Nybegynder
18. marts 2003 - 21:10 #8
ok, tak til alle ;-)
Avatar billede tommer Nybegynder
19. marts 2003 - 10:10 #9
tak for hjælp.
;-)