Avatar billede benjamin_ Nybegynder
18. marts 2003 - 09:42 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

struktur

Lige inden min forklaring på kommer vil jeg lige nævne at jeg bruger REN WIN32API og benytter VC6++.

Jeg har fået lavet mig en 50-70 vinduer af forskellig slags (knapper, progressbar, editbox, groupbox osv.).

Dette er ikke nok..  mangler stadig MANGE vinduer endnu til det jeg vil lave..
Problemet er at det allerede nu er ret uoverskueligt med alle de vinduer der pt eksisterer, så er der nogen der ved hvordan eller kan give tips til at få nogen struktur på mit problem?

- benjamin
Avatar billede jpk Nybegynder
18. marts 2003 - 09:47 #1
Det er jo ret svært at svare på, men hvis din navngivning er konsistent hjælper det jo lidt...

Men hvordan mener du det er uoverskueligt, på din form/dialog eller koden?
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
18. marts 2003 - 09:57 #2
jeg synes ikke at koden er uoverskuelig..  der er bare meget af den.. =)
Jeg har bare et MEGA udvalg af forskellige vinduer...  kunne være fedt hvis man ligesom kunne "klasse" nogen af dem sammen.

- benjamin
Avatar billede jpk Nybegynder
18. marts 2003 - 10:03 #3
Man gruperer dem jo typisk på sin dialog vha. GroupBoxes, du kan finde den i Controls-værktøjslinien
Avatar billede olennert Nybegynder
18. marts 2003 - 10:07 #4
Du kunne overveje at kigge på model/view/controller modellen. Det vil sandsynligvis kræve et redesign, men hvis du tænker dig lidt om kan du få lavet nogle gode base classes du kan genbruge til senere projekter.

Kig evt. på http://www.google.com/search?q=%2Bmodel+%2Bview+%2Bcontroller&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=

(du kommer nok lige til at samle de to linier manuelt, ellers vil din browser nok ikke blive glad).

MFC brugte i gamle dage (stadigvæk? Det er *længe* siden jeg har kigget på det) en bastardiseret version kaldet document/view.
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
18. marts 2003 - 10:19 #5
jpk >> når du snakker om groupboxes..  så er det jo kun visuelt ikke ?

olennert >> kigger

- benjamin
Avatar billede jpk Nybegynder
18. marts 2003 - 10:22 #6
Jo, det var hvad jeg forstod udfra din kommentar om at koden IKKE var uoverskuelig, men at du havde mange vinduer..?
Avatar billede jpk Nybegynder
18. marts 2003 - 10:24 #7
Men hvad er det så du har "for meget" af, er det handles/pointers til vinduer?
Avatar billede olennert Nybegynder
18. marts 2003 - 10:25 #8
benjamin -> Når jeg nu genlæser dit spørgsmål, så går det op for mig at model/view/controller (MVC) nok ikke er noget for dig. Du er i gang med at lave dit eget widget set (tekstbokse, combobokse, listbokse og så videre), ikke? Hvis ja, så er MVC ikke løsningen.

Men prøv at kigge på google efter +widgets +design, og se om du finder noget spændende.
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
18. marts 2003 - 11:01 #9
jpk >> for eksempel har jeg 50 vinduer pt som skal have assignet et specielt font..  det der er mit problem er at jeg får en MessageFunction på flere tusinde linier..

Jeg vil ligesom have det mere objektorienteret..  pakket mere væk så om sige..

- benjamin
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
18. marts 2003 - 11:01 #10
olennert >> ok =) kigger efter +widgets +design

- benjamin
Avatar billede benjamin_ Nybegynder
11. april 2003 - 08:42 #11
hmm