Avatar billede henrywood Nybegynder
18. marts 2003 - 01:50 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

regex - fjern <!-- og --> fra html streng

Hej

Kan nogen hjælpe med mig med hvordan jeg fjerner <!-- og --> fra en html streng

Jeg har forsøgt dette

NB: b kan godt strække sig over flere linier

// b er HTML strengen
var b = 'dfhfdhdfhdfhf<br><!--<//eee//>-->hekqrhqkwjrh<!--<//eqeqw//>-->jkrewhrkjwehr';

d = b.replace(/(<!\-\-)[\s?]<\/\/(\W+)\/\/>[\s?](\-\->)/gim, "<//$2//>")

alert (d);

Tak
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 02:30 #1
d = b.replace(/<!--([\s\S]*?)-->/gim, "$1");
eller
d = b.replace(/<!--[\s\S]*?-->/gim, "");
alt efter om du vil beholde dine inderste "tags" eller ej.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2003 - 06:54 #2
Eller simplere
d = b.replace(/<!--.*?-->/gim, "");
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 11:00 #3
. matcher ikke linieskift i de fleste versioner af scripting, så derfor \s\S
Avatar billede henrywood Nybegynder
18. marts 2003 - 14:35 #4
Jeg takker for hjælpen !
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. marts 2003 - 14:49 #5
Du har sikkert ret, mortrr - generelt set vil jeg også fraråde at
lave avancerede og nødvendige beregninger i JavaScript på klienten, som
man jo kender ganske lidt til. Et grelt eksempel er www.amitech.dk
hvor man ikke engang kan få oplyst prisen på deres nye flagskib
af en fladskærm i en af de browsere jeg benytter under Linux.

Man bør lave den slags på serveren.
Avatar billede mortrr Praktikant
18. marts 2003 - 14:56 #6
Helt afgjort.
Men det kunne jo være at det skulle bruges i ASP (som også kan skrives i javascript)

Apropos fladskærme - hvorfor hulen kan man ikke få en (stationær) fladskærm med større opløsning? Øv.
Avatar billede henrywood Nybegynder
24. marts 2003 - 08:27 #7
Det skal bruges i en online WYSIWYG editor, der kører i IE 5.5 og frem
Avatar billede henrywood Nybegynder
02. april 2003 - 22:53 #8
Undskyld jeg spørger, men hvordan lukker jeg et spørgsmål ???
Avatar billede mortrr Praktikant
02. april 2003 - 23:01 #9
Ved at acceptere et svar.

Hvis der ikke er nogen svar (kun kommentarer), får man den der hjalp en bedst på vej, til at komme med et svar.

Hvis der ikke er nogen fornuftige svar (eller ingen reagerer på ovenstående), så svarer man selv, og accepterer sit eget svar.