Avatar billede Xelot Nybegynder
18. marts 2003 - 01:12 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Noget gør jeg galt.. men hva..?!

Check www.znup.dk/community/websites/get.php?num=1

Dette er min nye website-sektion.. men der er lidt problemer som irriterer mig grænseløst.

Bl.a. når man bedømmer sitet. Det bliver gemt i en Mysql Database.. men det eksisterer kun i databasen kort tid før det sletter sig selv..?!

En anden ting omkring bedømmelses formularen er, at når man poster en bedømmelse så bedømmer den alle de andre sider. Hvorfor det..?!

Håber i kan hjælpe.. :)

Ps. skal du bruge login, så brug dette:
bruger: exp
pass: exp
Avatar billede tbg Nybegynder
18. marts 2003 - 08:39 #1
Måske du skulle poste noget kode?
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
18. marts 2003 - 12:02 #2
det kunne være rart at vide hvad jugde.php indeholder...
/Brian
Avatar billede Xelot Nybegynder
18. marts 2003 - 14:59 #3
Jugde.php:

<?
include "../../config.php";
$query=mysql_query("SELECT navn,user FROM websites_jugde WHERE user='$login'");
while($info=mysql_fetch_array($query)){
if(($info[1]==$login)&&($info[0]==$navn)){
echo "<font face=\"verdana\" size=\"2\"><b>Du kan ikke stemme 2 gange..</b><br><a href=\"get.php?num=1\">klik her for at komme tilbage</a>";
exit;
}

if(($point)&&($data_send)){
$user=$login;
mysql_query("INSERT INTO websites_jugde(navn,point,user)VALUES('$navn','$point','$user')");
echo "<font face=\"verdana\" size=\"2\">Du har nu stemt på <b>$navn</b><br><a href=\"get.php?num=1\">Klik her for at komme tilbage</a>";
}
else
{
exit;
}
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
18. marts 2003 - 17:24 #4
den kan jeg ikke lige gennemskue...desværre...
Avatar billede Xelot Nybegynder
18. marts 2003 - 18:03 #5
okay.. så må jeg prøve at forklare..:

config.php indeholder mysql connect info og database select
mysql henter så websitenavn og brugernavn fra databasen og hvis websitenavnet i databasen er det samme som brugeren prøver at stemme på, så siger PHP at det må han ikke.

Hvis brugeren har intastet point og trykket på submit knappen i grade.php så ændres $login til $user og der indsættes informationer i databasen.

hjælper det..?! :)
Avatar billede Brian Moos Lindberg Praktikant
19. marts 2003 - 11:12 #6
jeg forstår godt hvad scriptet gør, men jeg kan ikke gennemskue hvorfor det ikke virker...
/Brian.
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. marts 2003 - 14:17 #7
Ah.. okay.. men det kan være du kan hjælpe mig med noget andet som leder mig til en mulig løsning.. :) Hvis vi nu siger jeg har en forfærdelig masse tal i en Mysql database som alle sammen skal lægges sammen og resultatet vises i browseren. Hvordan gør jeg det..?!
Avatar billede jpvj Nybegynder
19. marts 2003 - 14:19 #8
Det gør du sådan her:
SELECT sum(kolonnenavn) FROM tabel;
Avatar billede Xelot Nybegynder
19. marts 2003 - 19:13 #9
Yes.. det stemmer.. Det hjalp mig også lidt videre.. :) Okay lige sidste spørgsmål inden jeg afslutter..: Findes der et kald i PHP hvor man nulstiller ALLE tidligere sendte informationer. Altså hvis jeg kører den samme formular flere gange, husker den alle de indtastninger jeg har lavet, hvordan flusher jeg det hele..?!
Avatar billede avminarm Juniormester
19. marts 2003 - 21:22 #10
"unset" tror jeg nok
Avatar billede Xelot Nybegynder
25. marts 2003 - 00:42 #11
avminarm.. vil du svare..?
Avatar billede avminarm Juniormester
25. marts 2003 - 09:25 #12
ok