Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 10:53 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Problemmer med htaccess.

Jeg har lige flyttet mit site hjem til mig selv.

Jeg kan ikke få htaccess til at fungerer på min win32 maskine. Men det fungerer glimrende på linux. Begge er apache serverer.

Og på win32 maskinen fungerer den almindelige htaccess, men ikke i php?

Hvad gør jeg.

Med venlig hilsen
Claus
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 10:59 #1
Hvad webserver bruger du? af de gængse servere er det kun apache der understøtter .htaccess.

F.eks. kan du ikke bruger .htaccess sammen med Microsoft\'s Personal WebServer.
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:05 #2
Endnu en gang begge serverer er apache. Og problemmet er når vi sender .htaccess headeren til serveren så den kan fortolke at den lokale browser skal bede om brugernavn og password. På min win32 maskine som har problemmet. Normalt kan du sende dette til apache også i php men på min win32 system fungerer det ikke (Windows2k pro) Se problemmet på www.squitz.com og et af mine site hvor det fungerer på en linux www.hall.dk/hjemmebiffen/tilfoej.php3
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:08 #3
OK sorry jeg stener vist... kiggede endda efter en ekstra gang for at se om du nævnte noget om serveren :(
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:12 #4
i din htaccess fil - har du der stierne rigtigt sat op? prøv evt. at lave / om til \\

Sikrer dig også at du bruge fulde stier (modsat relative stier)

en anden ting er: fungerer http://www.hall.dk/hjemmebiffen/tilfoej.php3 hvis du fjerner .htaccess filen? (Interesant at vide om det er .htaccess filen den gør knuder eller om den ganske enkelt ignorer .htaccess og det er php3 filen der ikke fungerer korrekt? (Hvis det sidste er tilfældet kan det være .htaccess skal slås til et eller andet sted :)

En sidste ting: har du kigget i errorlogen? der står gerne nogle gode ting - og den burde du have adgang til når det er din egen server :)
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:17 #5
Den skriver i error logen

[Sun Nov 12 11:12:52 2000] [error] [client 212.242.161.176] malformed header from script. Bad header=HTTP/1.1 401 Unauthorized: c:/php/php.exe

Har du en idé hvor jeg har lavet fejlen?
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:20 #6
og sådan se php scriptet ud.

<?
    require(\"d:\\squitz/connect.mysql\");

    $result = mysql_query(\"select * from users where users_email=\\\"\".$PHP_AUTH_USER.\"\\\" AND users_password=\'$PHP_AUTH_PW\'\");
    $num = mysql_numrows($result);

    if( $num == 1 )
    {
        $PHP_AUTH_USER = \'\';
        $PHP_AUTH_PW = \'\';

        $PHP_AUTH_USER = mysql_result($result,0,\"users_email\");
        $PHP_AUTH_PW = mysql_result($result,0,\"users_password\");
        $userid = mysql_result($result,0,\"users_id\");

        $ok = (true);
    }

    if (!$ok)
    {
        Header(\"WWW-Authenticate: Basic realm=\\\"User And Password Is Required\\\"\");
        Header(\"HTTP/1.1 401 Unauthorized\");
        echo \"<h1>Restricted area!</h1>\\n\";
        exit;
    }
?>
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:21 #7
hmmm...

I første omgang ville jeg have spurgt dig om hvordan scriptet ser ud, men \"Unauthorized: c:/php/php.exe\" lyder vældig spændende...

Kunne tyde på at den ikke er sat op til PHP afvikling... hvis kan du få noget PHP til at virke på din server?
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:23 #8
hm... checker lige noget med de headers...
Avatar billede razor Nybegynder
12. november 2000 - 11:24 #9
Du kan ikke lave HTTP_AUTH på Win32 med Apache
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:25 #10
Ja alt det normale php fungerer...men bare ikke php
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:26 #11
Kan man ikke lave et alternativ. Så ?
Avatar billede mukke Nybegynder
12. november 2000 - 11:27 #12
hm.... jeg må indrømme jeg er blank :(
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:28 #13
hmm...surt...har siddet med og prøvet i 4 dage....lort...:-(
Avatar billede jd Nybegynder
12. november 2000 - 11:37 #14
.htaccess virker da overhovedet ikke på win32...eller?
Avatar billede razor Nybegynder
12. november 2000 - 11:39 #15
jo, bare ikke hvis den indeholder HTTP_AUTH
Avatar billede jd Nybegynder
12. november 2000 - 11:40 #16
Så du må lave en helt anden form for login-system!
Lav da bare en simpel form, når den så submittes og passwordt er korrekt, sætter du en session som du så tjekker op med senere...det er lidt besværligere, men det virker!...interesseret?

/Jon@z
Avatar billede jd Nybegynder
12. november 2000 - 11:41 #17
okay.. det viste jeg ik
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 11:48 #18
Der må da være en løsning...ellers må jeg nok hellerer få sat min anden server op til linux...*g*
Avatar billede jd Nybegynder
12. november 2000 - 11:52 #19
Jeg HAR lige nævnt en anden løsning! Og nej, HTTP_AUTH virker jo ikke på winbøvs! Så der er ikke en anden løsning!
Avatar billede hall Nybegynder
12. november 2000 - 13:23 #20
Ja men ikke htaccess, jeg leder efter en løsning til htaccess.
Avatar billede razor Nybegynder
12. november 2000 - 13:42 #21
ehm ? - hvad var der galt med mit svar ?