Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
17. marts 2003 - 18:30 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

hide 3d model

Hejsa folkens

Jeg ville gerne vide om jeg kunne fjerne/hide en 3d-models inde i min 3dmodel.
Altså jeg har nogle modeller inde i min shockwave, kan jeg ved hjælp af en trigger fjerne/skjule en model

Esben
Avatar billede sparkl Nybegynder
18. marts 2003 - 00:28 #1
Du kan bruge

member("castmemberNavn").model("modelNavn").visibility = #none

eller sætte den pågældende shaders gennemsigtighed til nul

member("castmemberNavn").model("modelNavn").shader.blend = 0
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
18. marts 2003 - 12:17 #2
ok, det lyder jo fornemt...
Jeg har også selv fundet følgende funktion:

member(whichCastmember).model(whichModel).removeFromWorld()

nu jeg har dig på tråden :D

Kan jeg så også få at vide hvordan jeg gør det modsatte...

altså noget i stil med:
.........................................................................

member(whichCastmember).model(whichModel)."Reload to world()" !! Findes der sådan en funktion?

.................................................................
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. marts 2003 - 01:59 #3
Jeg forslår at du bruger en af de metoder jeg har nævnt, da det kræver ekstra ressourcer at slette og oprette nodes i dit 3d castmember.

metode 1....

for at fjerne:
member("castmemberNavn").model("modelNavn").visibility = #none
for at vise:
member("castmemberNavn").model("modelNavn").visibility = #front

metode 2...

for at fjerne:
member("castmemberNavn").model("modelNavn").shader.blend = 0
for at vise:
member("castmemberNavn").model("modelNavn").shader.blend = 100

--Christian
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. marts 2003 - 02:01 #4
Hvis du sletter en node fra dit 3d castmember, kan du altid resete det til grundformen ved at køre kommandoen

member("castmemberNavn").resetWorld()
Avatar billede sparkl Nybegynder
19. marts 2003 - 02:10 #5
Hvis du ønsker at bruge metoden

member(whichCastmember).model(whichModel).removeFromWorld()

kan du genskabe modellen med kommandoen

member(whichCastmember).model(whichModel).addToWorld()
Avatar billede esbencoldingbroe Nybegynder
19. marts 2003 - 08:10 #6
Tak for hjælpen :)