Avatar billede painz Nybegynder
11. november 2000 - 20:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Pro@ccess ADSL - ZyXEL Prestige 641

Jeg har bestilt Pro@ccess ADSL ved Teledanmark, men har fået at vide at de ikke kan instalere min nye forbindelse før til næste år. ØV!!

Men nu til selve spørgsmålet.
Jeg har købt en ZyXEL Prestige 641 router. Og vil gerne vide om det er muligt bruge den i stedet for det hardware som Teledanmark ikke kan levere fra Siemens..
Link til router spec\'s.:
http://www.zyxel.com/html/product/xdsl/p641.html

Jeg har selv den ide at hvis Teledanmark oprettede min ADSL forbindelse ville min router kunne bruges uden at der skulle bruges andet hardware.

PainZ
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 20:41 #1
jeg tror at det tdk mangler fra siemens er til at installere på centralen, der kan de næppe bruger din router :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. november 2000 - 20:57 #2
Det kan jo evt. tjekkes via CC hjemmeside om det skulle være centralen det er galt med. Hvis de kan levere en forbindelse så kan det ikke være centralen.
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 21:00 #3
eller på www.mint.dk her kan du også se hvilken cental du tilhører.
Avatar billede painz Nybegynder
11. november 2000 - 21:56 #4
Øv, Den person som blidte mig ind at det var ATM modemerne som teledk manglede skal lige ha en skidebale, For nu føler jeg mig ret dum...

Hilsen PainZ
Avatar billede drumm Nybegynder
11. november 2000 - 22:06 #5
TeleDamark mangler faktisk både udstyret til centralerne og det modem, som skal sættes op i den enkeltes lejlighed - og det er et ATM modem.
Avatar billede painz Nybegynder
11. november 2000 - 22:29 #6
Vil det sige at jeg kan være heldig at hvis jeg kan komme på en central som ikke mangler noget, kan jeg måske alige vel bruge min ZyXEL router til noget. Den skulle ha ATM support.

PainZ
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 23:28 #7
1000 tak!
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 23:32 #8
painz> ja det vil det vel, men tdk vil næppe give dig lov til det.
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2000 - 23:49 #9
thoeger>>hvorfor ikke?? man kan jo også få routeren som følger med en TeleDK Pro@ccess ADSL, med en åben konfiguration (mod at betale 950 kr oveni) så hvis painz router virker til nettet kan det vel i og for sig være ligegyldigt hvilken router man bruger... eller hvad?
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
11. november 2000 - 23:54 #10
TDK plejer bare ikke ligefrem at være behjælpelige... men det kan da godt være at han kan får lov til det...
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
11. november 2000 - 23:56 #11
ja, men han slipper nok ikke billigere i abb. fordi han har egen router :)
men jeg skal heller ikke kunne sige om han får lov eller ej men umiddelbart kan jeg ikke se nogen grund til at han ikke skulle få lov til det...med mindre det bare er TeleDK\'s politik at det SKAL være deres egen routere :)
Avatar billede thoeger_poertner Nybegynder
12. november 2000 - 00:00 #12
Ja man ved jo aldrig.
Avatar billede renis Nybegynder
13. november 2000 - 08:32 #13
Du må gerne bruge din egen router, adsl kan bestilles både med og uden router.