Avatar billede leumas Nybegynder
17. marts 2003 - 13:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tekstfelt i movie clip

Hvordan laver jeg et movie clip med et dynamisk tekts felt? Derefter skal tekst feltet loade en variabel samtidig med at Movie clippet er animeret.
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. marts 2003 - 13:39 #1
hvilken del har du problemer med?
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. marts 2003 - 13:59 #2
Sådan her loader du teksten:

myVars = new LoadVars();
myVars.load("myTextfile.txt");
myVars.onLoad = function(){
    myMovieClip_mc.myTextField_txt.text = myVars.myText;
}
Avatar billede leumas Nybegynder
17. marts 2003 - 14:05 #3
Jeg skal have et input felt, hvor inputtet bliver vist i (den dynamiske) tekst box i movie clippet
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. marts 2003 - 14:05 #4
1. lav et dynamisk tekstfelt der ligger i et movieclip.
2. lav scriptet ovenfor i samme timeline som movieclippet ligger.

så skulle det vist være det : )
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. marts 2003 - 14:08 #5
så knytter du bare den samme variabel (med propperty inspectoren) til både inputfeltet og det dynamiske.
Avatar billede jakwag Nybegynder
17. marts 2003 - 14:10 #6
variablen på det dynamiske skal evt. være _parent.variablensnavn. Det kommer an på din struktur i filmen
Avatar billede barklund Nybegynder
17. marts 2003 - 15:06 #7
Det er en fortsættelse af http://www.eksperten.dk/spm/329157

Teksten skal altså ikke loades eksternt men bare være en reference til et tekstfelt liggende i _parent.
Avatar billede leumas Nybegynder
17. marts 2003 - 18:13 #8
Nu har jeg fået det til at virke,(behøver ikke at loades externt) men skal animere movie clipet med noget kode. Det er ikke så ligetil for sådan en som mig...
Avatar billede barklund Nybegynder
17. marts 2003 - 18:52 #9
Hvis det skal bevæge sig tilfældigt med et script i bløde kurver som i dit eksempel, så er det faktisk ikke helt enkelt... Hvis det bare skal bevæge sig i en lige linie mellem nogle punkter, så er det lidt nemmere...
Avatar billede leumas Nybegynder
18. marts 2003 - 14:34 #10
Jeg vil gerne prøve at få det til at fungere med et script, opretter et ny spørgsmål.
barklund kan du ikke svare, så du kan få nogle point.
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2003 - 19:25 #11
Bare lad det blive i dette spørgsmål, det er fint nok. Jeg prøver at bikse et script sammen til dig :o)

Du laver det vel i Flash MX?
Avatar billede barklund Nybegynder
18. marts 2003 - 19:27 #12
Hmm... Kan se at du allerede har gang i et nyt spørgsmål.. bare vent lidt med det andet, så lægger jeg også et bud :o)