Avatar billede bayzer Nybegynder
17. marts 2003 - 10:49 Der er 9 kommentarer

vindue i vindue ?

Hej alle !
Jeg vil gerne have hjælp til at lave et vindue i vinduet.. se ==> http://www.mizzd.dk/html/forside.html
Jeg vil lave et vindue hvori der kan scrolles, altså scrollbaren skal IKKe være i højre side som det er på 99% af alle hjemmesider.... Kan nogen hjælpe ? Jeg skal bare bruge html-koden....
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2003 - 10:52 #1
http://www.mizzd.dk/html/forside.html er der brugt en div løsning som laves sådan.

<div style="height: 200px; overflow: auto; width: 200px;">
Din tekst
</div>
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2003 - 10:54 #2
<div style="height: 100px; overflow: auto; width: 200px;">
Din tekst<br>
</div>
Avatar billede 7th Praktikant
17. marts 2003 - 11:02 #3
Avatar billede bayzer Nybegynder
21. marts 2003 - 10:08 #4
skal jeg ikke bestemme hvor på siden vinduet skal placeres ?
Det er vel ikke ligegyldigt ?
Avatar billede 7th Praktikant
21. marts 2003 - 15:26 #5
Jo du skal placere vinduet hvor du vil have det. F.eks hvis du vil have det i en bestemt tabelcelle, så kan du f.eks gøre sådan her.

<table align="center" border="1" cellpadding="0" cellspacing="10">
<tr>
<td width="400">noget tekst eller grafik</td>
</tr>

<tr>
<td width="400">
<div style="height: 100px; overflow: auto; width: 100%">
Din tekst<br>
</div>
</td>
</tr>
</table>
Avatar billede bayzer Nybegynder
31. marts 2003 - 10:27 #6
problemet er så bare, at jeg ikke har tabeller på siden, men blot arbejder med et billede som forside, så det ser ud som om der er noget fysisk på siden.
Jeg skal altså finde koordinaterne til netop de punkter hvor jeg vil have vinduet ? Ellers er jeg jo nødt til at indsætte en tabel, og flette noget ind i det.
Avatar billede 7th Praktikant
01. april 2003 - 20:34 #7
Hvis jeg får hurtig respons på denne kommentar, vil jeg gerne hjælpe dig, men jeg gider ikke hvis der skal gå så mange dage imellem dine kommentarer...

Mvh 7th
Avatar billede 7th Praktikant
08. april 2003 - 17:05 #8
Nu må det snart være lukketid. Du har forlængst fået svar på dit spørgsmål, og det burde du acceptere...
Avatar billede fcs Novice
15. april 2003 - 12:21 #9
Bayzer>> Du har fået svar på dette og mange andre spørgsmål herinde, men du har ikke givet point til mange af svarerne. Kig på http://www.eksperten.dk/bruger.phtml?sort=%40&order=asc&catid=0&q=&navn=bayzer&option=22 der er mange som stadig er åbne. Du bedes rette op på dette indenfor 10 dage. Sker dette ikke, vil din bruger blive deaktiveret.

med venlig hilsen

FCS/Coadmin