Avatar billede hyperman Nybegynder
16. marts 2003 - 23:07 Der er 3 kommentarer og
3 løsninger

header info med funktion

Hej,

Jeg er ved at lave et afstemningsscript i PHP, men når der er afstemt skal den sætte en cookie og give en header.

setcookie(blabla);
header ("location: www.blabla.dk");

Det virker fint når jeg kører scriptet direkte, men hvis jeg includerer det på en side, så vil den ikke:

Cannot add header information

Nu har jeg checket på eksperten.dk og læst at der kun kan sendes header information 1 gang, og det skal være lige i starten, men når min funktion kun bliver kaldt nogle gange, hvordan kan jeg så gøre dette ?

Et alternativ kunne være at bruge javascript, men kan det bruges overhovedet ?

Mvh

Hyperman
Avatar billede htm Nybegynder
16. marts 2003 - 23:10 #1
Du kan enten tilpasse dine funktioner til at du kalder den funktion der sætter cookien før der er noget som helst der bliver skrevet ud! Eller du kan lave lidt fiksfakserier med PHPs outputbuffer!

Læs dette link óm headers i php:
http://www.webcafe.dk/tipsogtricks/php/phpheaders.html
Avatar billede madd Nybegynder
16. marts 2003 - 23:10 #2
Du skal bare sørge for ikke at sende noget andet output til browseren FØR du sætter cookies og/eller headers.

Dette betyder i dit tilfælde, at du IKKE må lave noget alá:

<?php
print 'Velkommen til min side!';
include("vote.script.php");
print 'Blablabla';
?>

men derimod SKAL include scriptet i starten (- eller bare vente med at sætte cookie til senere):

<?php
include("vote.script.php");
print 'Hej og velkommen';
print 'Boing!';
?>

/Mattias
Avatar billede ahv Nybegynder
16. marts 2003 - 23:11 #3
Som du selv er inde på kan du sende brugeren videre med javascript istedet:

<script>location.href="blabla.php"</script>
Avatar billede hyperman Nybegynder
16. marts 2003 - 23:33 #4
Jeg gav htm 30 fordi det var klart det smarteste at bruge...
Tak for hjælpen
Avatar billede madd Nybegynder
17. marts 2003 - 14:15 #5
hyperman; jeg vil som sidenotits lige sige at htm's løsning betragtes som slamkode ;)
Avatar billede hyperman Nybegynder
17. marts 2003 - 14:44 #6
Men hvis mit script først bliver included senere på siden er det da lettere...

Man kunne måske nok lave det sådan at der først bliver smidt output senere, men så skulle jeg lave meget af scriptet om