Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 21:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

JTabbedPane -- problem..

Hej,
Jeg har et lille hurtigt problem jeg har en GUI, hvori jeg opretter en JTabbedPane, for at have nogle forskellige "sider" at arbejde med...

Problemet ligger i når jeg kører programmet, så viser den en blanding af samtlige panes... der er således buttons,textAreas,Fields og alt muligt andet i een stor pærevælling.... når så jeg klikker på HVERT pane bliver de normale, men først efter jeg har klikket på dem ALLE!!!

er der nogen der kan fortælle mig hvad jeg gør forkert??
Avatar billede repsak Nybegynder
16. marts 2003 - 21:38 #1
Need to see some code
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 22:04 #2
hmmm alrighty my main..

public static void main (String[] args)
  {

        OpretDB opret= new OpretDB();
        opret.setModal(true);
        opret.setVisible(true);

        JFrame frame = new JFrame ("Taxa");
        frame.setDefaultCloseOperation (JFrame.EXIT_ON_CLOSE);

        JTabbedPane tp = new JTabbedPane();

        tp.addTab ("Intro",    new IntroPanel());
        tp.addTab ("Opgave 3", new Opgave3(opret.getConnection()));
        tp.addTab ("Opgave 4", new Opgave4(opret.getConnection()));
        tp.addTab ("Opgave 5", new Opgave5(opret.getConnection()));
        tp.addTab ("Opgave 6", new Opgave6(opret.getConnection()));
        tp.addTab ("Opgave 7", new Opgave7(opret.getConnection()));
        tp.addTab ("Opgave 8", new Opgave8(opret.getConnection()));

        frame.getContentPane().add(tp);

        frame.pack();
        frame.setSize(600,500);                //sæt vinduets størrelse
        frame.setLocation(50,50);
        frame.show();

  }
Avatar billede repsak Nybegynder
16. marts 2003 - 22:08 #3
Det der er sgu OK ud... Hvad med dine opgave klasser?
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 22:11 #4
det er bare helt alm,,, har en med flowlayout, en med border osv..

eksempelvis min intro:

import java.awt.*;
import javax.swing.*;

public class IntroPanel extends JPanel
{

  public IntroPanel()
  {
      setBackground (Color.blue);

      JLabel test = new JLabel ("KIM ER GUD..... ");
      JLabel test2= new JLabel ("WORSHIP AND OBEY!!!");
      test.setFont (new Font ("Helvetica", Font.PLAIN, 36));
      test2.setFont (new Font ("Helvetica", Font.PLAIN, 36));

    JLabel l1 = new JLabel ("Velkommen til det nye super seje taxa system!!! ");
    JLabel l2 = new JLabel ("Hvis du har nogen indvendinger til hvordan jeg har lavet det ");
    JLabel l3 = new JLabel ("så må du være et stort FJOLS!!!!!! ");

    add(l1);
    add(l2);
    add(l3);
    add(test);
    add(test2);

  }

hehe tag dig ikke af de 2 test labels.. jeg gik lidt i stå og legede lidt! hehe
Avatar billede repsak Nybegynder
16. marts 2003 - 22:15 #5
Hmm udfra den kode du har sendt ser det ok ud... Kan ikke løse dit problem udfra det :(
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 22:16 #6
hmm det er sgu også noget mærkeligt noget!!!! hehe

ville bare lige høre om der var en eller anden "reset" knap i forbindelse med JTabbedPane, som jeg havde glemt at initialisere elelr noget,,

Kim
Avatar billede repsak Nybegynder
16. marts 2003 - 22:19 #7
Jeg har arbejdet en del med JTabbedPane, og de driller sgu nogle gange... Men alt det der med at opdatere og resette klarer Java selv
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
16. marts 2003 - 22:26 #8
Ok men tak for hjælpen ellers... nu er det en skole opgave, så vi skal bare vedlægge screenshots og sådan, så jeg tror det går hehe... syntes bare det er mærkeligt!
Avatar billede repsak Nybegynder
20. juni 2003 - 15:31 #9
lukker du? :-)
Avatar billede kimjdoek Nybegynder
20. juni 2003 - 17:19 #10
sorry...