Avatar billede twinmaker Nybegynder
16. marts 2003 - 18:10 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Besøgstæller som udelader egen IP

Hvordan ændrer jeg nedenstående script således at besøg fra
en specifik Ip adresse ikke bliver talt med ?

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe mig da jeg er
lidt af en newbie til ASP

<%
Dim Connection, RS, Page, Counts
Page=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Set Connection=Server.Createobject("ADODB.Connection")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/counter/counter.mdb")
'If Len(Session(Page)) = 0 Then
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    If RS.EOF = TRUE Then
        Connection.Execute("INSERT INTO counter (fldPage, fldCount) VALUES ('"&Page&"', 0)")
    End If
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")+1
    Set RS =  Connection.Execute("UPDATE counter SET fldCount = " & Counts & " WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Session(Page) = "something"
    Connection.Close
Else
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")
End If
Response.Write Counts
%>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 18:40 #1
<%
Dim Connection, RS, Page, Counts
Page=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Set Connection=Server.Createobject("ADODB.Connection")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/counter/counter.mdb")
IP = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
if not IP = dinip then
'If Len(Session(Page)) = 0 Then
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    If RS.EOF = TRUE Then
        Connection.Execute("INSERT INTO counter (fldPage, fldCount) VALUES ('"&Page&"', 0)")
    End If
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")+1
    Set RS =  Connection.Execute("UPDATE counter SET fldCount = " & Counts & " WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Session(Page) = "something"
    Connection.Close
Else
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")
End If
end if
Response.Write Counts
%>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
16. marts 2003 - 18:42 #2
<%
Dim Connection, RS, Page, Counts, IP
IP = Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")
if not IP = "xxx,xxx,xxx,xxx" then
Page=Request.ServerVariables("SCRIPT_NAME")
Set Connection=Server.Createobject("ADODB.Connection")
Connection.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("/counter/counter.mdb")
'If Len(Session(Page)) = 0 Then
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    If RS.EOF = TRUE Then
        Connection.Execute("INSERT INTO counter (fldPage, fldCount) VALUES ('"&Page&"', 0)")
    End If
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")+1
    Set RS =  Connection.Execute("UPDATE counter SET fldCount = " & Counts & " WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Session(Page) = "something"
    Connection.Close
Else
    Set RS = Connection.Execute("SELECT * FROM counter WHERE fldPage = '" & Page & "'")
    Counts=RS("fldCount")
End If
end if
Response.Write Counts
%>

dette er vidst bedre...
Så sætter du bare din ip ind i stedet for "xxx,xxx,xxx,xxx"
Avatar billede twinmaker Nybegynder
16. marts 2003 - 20:49 #3
Takker for hurtig hjælp :-)