Avatar billede madds Nybegynder
16. marts 2003 - 17:20 Der er 3 kommentarer

Ikke iterativ

Jeg skal have vist noget i et tredje dokument som skal vælge ud fra  fra dokumenter den skal kritere

1)er det dokument med i den uge

2) har det dokument denne persone på sig

Kan godt laves som en iterativ sætning men det er frygtlig mange dokumenter det skal igennem er der nogen som kender en anden måde
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
17. marts 2003 - 01:33 #1
Jeg forstår ikke hvordan du når frem til 3 slags dokumenter ?!?
Spørgsmål:
1. Har du eet dokument med et ugenr. ? (og hvorfor det?)
2. Har du eet andet (eller flere) dokument(er) med personer ??

Hvis du svarer JA til begge ovenstående, tror jeg, at det du vil forsøge svarer til en JOIN i en relationel database og det er ikke sådan lige at eftergøre i Notes...
(fordi det nemlig skal gøres som du nævner, iterativt med løkker inde i løkker,..  ad bad ;-)

Hvis nu du har person(er) i et felt og dato/ugenr. i et andet felt på samme dokument, så er der bedre muligheder.
Fx. at lave et view, med 1. kolonne sorteret med en nøgle genereret ud fra ugenr + person. Lavet som multi-value og med view'et sat til at vise flere rækker ved multi-value.
Herefter er det blot et spørgsmål om at lave et opslag i dette view med et nøgle genereret ud fra det ønskede ugenr & person.
Simpelt og hurtigt...  Hvis det altså er det du søger  ;-)
Avatar billede jogii Nybegynder
17. marts 2003 - 12:33 #2
Hej madds, kan du ikke formulere dine problemer lidt mere præcise så vi kan komme med konkrete forslag istedenfor at vi skal gætte os frem til hvor du vil hen. Jeg går ud fra at dit spørgsmål hænger sammen med -> http://www.eksperten.dk/spm/326003
Spørgsmålet er således om du har eller ikke har et ugenummer-felt på dine dokumenter. Hvis du har det, kan du sortere alle dokumenter efter det.

Det næste er at sortere pr. "person". Du kan således lave en kunstig sorteringsnøgle i første kolonne i oversigten, som kombinerer "person" med "uge" -- f.eks. sådan:
  _person := EntryAuthor;
  @Text(WeekNumber) + "#" + @Name([CN]; _person)
Kategoriser nu på denne kolonne

På din "tredje" formular kan du oprette et "Embedded View" som peger ned mod denne oversigt og i EmbeddedView-properties kan du vælge "Single Category". I Single Category formelfeltet kan du f.eks, angive
  @Text(WeekNumber) + "#" + @Name([CN]; @Username)
Du kan f.eks. have et Keyword felt kaldet WeekNumber hvor brugeren kan vælge imellem de forskellige uger. Ved markere "Refresh fields on keyword change" kan brugeren "bladre" ugerne igennem og på denne måde se oversigten ændre sig online.

Du kan også lave opslag mod denne oversigt, blot du husker at anvende den samme kombinerede nøgle.

Held og lykke.
//Jörg
Avatar billede lars_resulture Nybegynder
07. juni 2003 - 19:47 #3
Fik du svar på dit problem ??
Hvis ja, så fordel point, hvis nej, så luk spørgsmålet..

;-)