Avatar billede ferdinand.k Mester
16. marts 2003 - 17:03 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

backup af data

er der en metode der kalder den der "komprimer, og reparer" under værktøjslinien "Funktioner - Databasefunktioner". Jeg har brug for at lave en backup af min db, men den er for stor...

Hvis ikke det kan lade sig gøre, kan man så kalde en Zip-funktion ell?

//Ferdinand
Avatar billede kedde65 Praktikant
16. marts 2003 - 17:47 #1
Du skal være opmærksom på at du ikke kan lave en komprimer og reparer fra den Database du vil komprimere. Hvis du skal lave sådan noget med kode, så skal du enten lave det fra en anden database, eller lave det fra en selvstændig VB application.

VH CK
Avatar billede ferdinand.k Mester
17. marts 2003 - 10:39 #2
hvorfor kan man ikke det? Normalt kan man da bruge funktionen når man selv er i den pågældne applikation...!
Avatar billede kedde65 Praktikant
17. marts 2003 - 12:54 #3
Det har jeg ingen anelse om, men faktum er at det kan man altså ikke :-)

VH CK
Avatar billede henrikbr Nybegynder
17. marts 2003 - 16:28 #4
Det er ikke korrekt. Faktum er at det kan man godt sålænge databasen ikke er i brug. Altså f.eks. før man åbner den.
Avatar billede tjacob Juniormester
17. marts 2003 - 17:11 #5
Som Kedde siger kan du ikke gøre det i selve databasen, men du kan godt gøre det fra f.eks. et VB program. Hvis du tilføjer en reference til DAO, så er der en metode der hedder noget med CompactDatabase.
Men den skal altså kaldes udefra, da der oprettes en kopi af den komprimerede database hvorefter originalen slettes.
/tjacob
Avatar billede henrikbr Nybegynder
17. marts 2003 - 17:50 #6
ferdinand.k

Du kan også gøre det fra en Access applikation. Problemet er at du bare ikke kan komprimere den samme .mdb dom dit program der kalder CompactDatabase ligger i. Du kan eventuelt splitte sagerne op i to .mdb-filer. Den ene indeholder dit program, makroer, skærmbilleder osv.. Den anden fil indeholder kun data. Nu kan du komprimere data mdb'en med Application.CompactDatabase.
Avatar billede ferdinand.k Mester
18. marts 2003 - 10:49 #7
hva med at lave det som en macro? Er det heller ikke muligt? er det ikke nemmere hvis ellers det kan lade sig gøre?!
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. februar 2004 - 13:22 #8
henrikbr-> jeg har opdelt min db i en front & backend. Kan jeg ikke lave funktionen i min backend og derigennem compacte min frontend, og omvendt??!