Avatar billede mivpiv Nybegynder
16. marts 2003 - 11:55 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

uploade gæstebog

HEjsa
JEg sidder her med en MEGET simpel gæstebog men jeg kan ikke finde ud af at uploade den... Jeg kan ikk ehelt forstå HVOR man skal ligge din henne når man uploader den - skal den ligge i en speciel mappe eller hvad? Skal filen gemmes som noget specielt eller?
Ja jeg SKAL altså have det skåret ud i pap... Og bliver superlykkelig hvisnogen kan hjælpe mig.
MVH
Mie

PS den ser sådan her ud

<html>
<head>
<title>Guestbook</title>
</head>
<body>
<br>
<br><br>

<form action=script.php method=post>
  <font face="verdana" size="2"><b>Type your comment</b></font>
  <p>
  <br>
  <font face="verdana" size="1">What is your name?</font><br>
<input type=text name=subject size="20">
<p>

  <font face="verdana" size="1">Comment:</font> <br>
<TEXTAREA name=userinput rows=6 cols=45 wrap=physical></TEXTAREA>
<p>
<input type=submit name=Post message>
<br><br>
<hr>
</form>
<p>&nbsp;
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 11:58 #1
vil du have en gæstebog må du bruge asp/php. Det du har lavet her er en emailformular.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 11:58 #2
/cdc >> Men i action står der da acript.php
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 11:59 #3
Filen, med ovenstående kode kalder du for chat.htm eller index.htm, og så smider du det bare op i roden på din server
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 12:00 #4
nåh ja, den så jeg ikke :o)
Avatar billede mivpiv Nybegynder
16. marts 2003 - 12:04 #5
Jamen når jeg gør det så siger den at den ikke kan finde siden  når man trykker submit...
se evt http://ahmt.dk/guest/
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 12:09 #6
hvor ligger dit script.php
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 12:14 #7
filen script.php skal ligges ind i samme mappe
Avatar billede mivpiv Nybegynder
16. marts 2003 - 12:16 #8
se det er jo nok der jeg ikke lige har fattet en meter... Sådan en fil har jeg ikke...Hvad skal den indeholde og hvor kan jeg evt finde en??
Rundstyk jeg ikke fatter noget
Miv
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 12:24 #9
Hvor har du fået dit gæstebogs script fra?
Avatar billede mivpiv Nybegynder
16. marts 2003 - 12:29 #10
øh...Fra en ven i holland.... (lang historie som jeg vil spare dig for)
http://www.caminoseguro.nl/guestbook/guestbook.html
Miv
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 12:31 #11
mivpiv >> Ok, men det stykke kode som du posted i starten er altså intet værd hvis du ikke har den fil der hedder script.php.

Du kan jo evt. spørgs din ven, om han vil sende den til dig
Avatar billede mivpiv Nybegynder
16. marts 2003 - 12:33 #12
ja det lyder jo som en god ide - det vil jeg da gøre....Tak for hjælpen anyways...
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
16. marts 2003 - 12:34 #14
Jamen tak for point
Avatar billede cdc Novice
16. marts 2003 - 12:38 #15
http://www.thomaslunde.dk er også et sted du kan finde en php gæstebog, se under kildekode