Avatar billede zeusdk Nybegynder
15. marts 2003 - 20:42 Der er 1 løsning

Udbyg script

Hej

Jeg har et script, som finder de datoer, som endnu ikke er blevet reserveret - konkret vil det sige de datoer som ikke findes i strengen "myDates". De ikke-reserverede datoer lister scriptet så i en dropdown-box.

Scriptet er bygget således, at er der bare en forekomst i strengen en dato, så lister den ikke den dato i dropdown-boxen. Det skal der nu laves om på, for der må godt være op til to forekomster i stregen af en dato, før den ikke listes i dropdown-boxen.

Er det noget, som du kan klare?

__________________________

myDates = "04-04-2003, 05-04-2003, 05-04-2003, 06-04-2003"

myDateArr = Split(myDates,",")

dato = date ()
datoSlut = DateAdd("yyyy",1,date)
i = 0
do while dato <= datoSlut
  if CDate(myDateArr(i)) <> CDate(dato) then
      Response.Write "<option value=""" & dato & """>" & dato & "</option>"
  else
      i = i + 1
      if i > ubound(myDateArr) then i = ubound(myDateArr)
  end if
  dato = dateAdd("d",1,dato)
loop

__________________________

Hvis dropdown-boxen viser alle andre datoer end "05-04-2003", så virker dit script.
Avatar billede zeusdk Nybegynder
17. marts 2003 - 15:25 #1
lukker og slukker