Avatar billede sansalvador Nybegynder
11. november 2000 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hente en forespørgsel i Access istedet for en tabel!

Hey...

1)

Hvordan henter man en forespørgelsen i Access istedet for en tabel??

2)
Og er der nogle der kender nogle webservere, der både kan køre php og asp???

Mvh Sam
Avatar billede kasseper Nybegynder
11. november 2000 - 10:57 #1
du kan da bare eksekvere din select sætning fra access på din asp side....!
Avatar billede kasseper Nybegynder
11. november 2000 - 11:00 #2
og hvis du mener at du gerne vil hente data fra den forspg. s¨å kan du godt gøre sådan her:

select * from (select * from tabel1 where id = 120) tab1, tabel2 where tab1.id = tabel2.id.

her er det så selecten i parantes der ér din forspg. fra access.....

2)

IIs 4.o skulle da kunne
Avatar billede mukke Nybegynder
11. november 2000 - 11:23 #3
Det er faktisk endnu simplere.... hvis u har en forespørgsel kan du brage buge dens navn frem for en tabel...

altså ganske enkelt \"lade som om\" forespørgslen er en tabel :)
Avatar billede madsbrunn Nybegynder
11. november 2000 - 11:47 #4
Og her er så et konkret eksempel:

Set objConn =Server.CreateObject\"ADODB.Connection\")
set objCommand = server.CreateObject(\"ADODB.Command\")
objCommand.ActiveConnection = objConn
objCommand.CommandText = \"Minaccesforespørgsel\"
set resultset = objCommand.Execute (...)

Hvor ... er parametrene til forespørgslen.
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 12:32 #5
Til dit punkt 2)

Hvis du bruger Access så køre du garanteret med windoze, så der kan du bruge den server, der hører til, feks. PWS hvis det er win95 eller win98.

For at kunne køre PHP skal du hente og køre et installationsprogram til PHP på PHP´s hjemmeside www.php.net
Avatar billede stringbuffer Nybegynder
11. november 2000 - 12:33 #6
Men ellers kan du bruge en maskine, der køre Apache-server, du skal bare installere et ASP-modul, der findes i hvert fald sådan en fra ChiliSoft eller sårn...