Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 16:01 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

goto ?

Hejsa, jeg er rendt ind i et lille problem.

jeg har følgende kode :

<table>
<tr>
<td><!-- #INCLUDE FILE="1.asp" --></td>
<td><!-- #INCLUDE FILE="2.asp" --></td>
</tr>
</table>

Problemet er at jeg skal have indlæst 2.asp, før 1.asp.

Nej, jeg kan ikke bare sætte 2.asp ind først :) det skal nemlig stadig komme i denne rækkefølge i tabellen.

Hvordan kan man gøre det ? jeg tænkte at der måske var noget Goto eller lign.

Nogen der kan knække den ?
Avatar billede soes Nybegynder
15. marts 2003 - 16:25 #1
ok, jeg kan ikke helt foelge dig. Naar du inkludere en side bliver det gjort som noget af det foerste, altsaa inden at der bliver afviklet asp over hovedet, saa jeg kan ikke helt forstaa dit problem. Du maa lige forklare hvorfor.
Avatar billede hossein Nybegynder
15. marts 2003 - 16:30 #2
Hvad laver 1.asp og hvad laver 2.asp? har du lagt nogle funktioner i? Kan du ikke bruge fx: Response.Redirect 1.asp
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 16:36 #3
jammen det skal jeg prøve :)

jeg har en side hvor 1.asp er menuen er i venstre side, som her på eksperten.
2.asp er body.

2.asp, body, indeholder andre includes og variabler.

alt har virket fint i årevis, men nu skal jeg altså bruge en funktion i menuen, 1.asp. For at denne funktion skal kunne virke, skal jeg bruge nogle af de funktioner og variabler der er i 2.asp. Funktionerne/variablerne må/kan ikke køres 2 gange.

pyha, gav det nogen mening for dig ?
Avatar billede soes Nybegynder
15. marts 2003 - 16:41 #4
hvad jeg ville goere er nok at hente alle funktioner og variabler ud i en seperat fil kaldet functions.asp og saa inkludere den paa den side hvor de 2 andre includes er. tror at det er den nemmeste maade at goere det paa.
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 16:46 #5
jo, men desværre drejer det sig om mange hundrede sider der skal laves om :(

jeg kunne selvfølgelig vælge at sætte body, 2.asp først, og så flytte menuen, 1.asp over i højre side istedet for. Men jeg havde håbet der var en anden nemmere løsning, med en goto komando.

Jeg vil lige lade spørgsmålet stå, hvis der skulle komme en løsning senere, ellers må i 2 dele.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 17:09 #6
<TABLE>
<TR>
<TD height="1">
&nbsp;
</TD>
<TD valign="top" ROWSPAN="2">
<!-- #include file="2.asp"-->
</TD>
</tr>
<tr>
<td>
<!-- #include file="1.asp"-->
</td>
</TR>
</TABLE>

Prøv dette...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 17:11 #7
muligvis skal du slette &nbsp; i første td...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 17:30 #8
Ellebaek, så flytter du jo bare om på strukturen. Altså 1.asp kommer bare til at stå i højre side, istedet for venstre...det må den ikke, den skal blive i venstre.
Men det er rigtigt, at så virker det som det skal, ja, men det kan jeg desværre ikke bruge.
Avatar billede hossein Nybegynder
15. marts 2003 - 17:31 #9
Måske du kan løse dette problem med dette ex:
http://www.planetsourcecode.com/vb/scripts/ShowCode.asp?txtCodeId=7635&lngWId=4
lidt besværligt men sikkert!
Avatar billede hossein Nybegynder
15. marts 2003 - 17:33 #10
Nye version har dette adresse:
http://www.planet-source-code.com/vb/scr ipts/ShowCode.asp?txtCodeId=7651&lngWId= 4
Avatar billede hossein Nybegynder
15. marts 2003 - 17:34 #11
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 17:55 #12
Duer ikke hossein, sorry, det er alt for omstændigt, og vil alligevel ikke virke hos mig, da jeg bruger de ting som den ikke understøtter.

jeg er stadig meget meget åben for forslag.
Avatar billede hossein Nybegynder
15. marts 2003 - 18:17 #13
ok! jeg har ikke flere ;)
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 20:54 #14
<TABLE>
<TR>
<TD height="1">
</TD>
<TD valign="top" ROWSPAN="2">
<!-- #include file="2.asp"-->
</TD>
</tr>
<tr>
<td>
<!-- #include file="1.asp"-->
</td>
</TR>
</TABLE>

Kig lige på scriptet en gang til...!
Jeg har lavet et felt helt oppe i højre hjørne der har en højde på 1...
Derefter har jeg lavet et felt med en rowspan på 2, altså det spænder over 2 rækker...
Derefter har jeg indsat det andet felt...

Det bliver sådan at menuen bliver rykket en pixel ned i forhold til toppen af det andet felt...
Men ellers bliver det fuldstændig som du bad om...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 21:37 #15
Du har faktisk ret, det virker....jeg kunne bare ikke se det for mig før.
Men <TD height="1"> ødelægger designet. Er der nogen måde hvorpå man kan gøre det lidt anderledes ? jeg har prøvet med 0 og 0% osv, men jeg må indrømme at jeg ikke er nogen haj og kan se hvordan man lige gør det.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 21:40 #16
2 sek...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 21:40 #17
jeg vil forresten lige skynde mig at acceptere dit svar, det virker jo :)
Det var jo egentlig meget simplere end jeg havde forestillet mig :) Tak for det. Men kan man løse problemet med den ene pixel ? så vil jeg være glad for et hint :)
Tak for hjælpen alle sammen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 21:47 #18
<table>
<tr>
<td height="1">
</td>
<td ROWSPAN="2">
<table cellspacing="1">
<tr height="1">
</tr>
<tr>
<td>
<!-- #include file="2.asp"-->

</td>
</tr>
</table>
</td>
</tr>
<tr>
<td>
<!-- #include file="1.asp"--></td>
</tr>
</table>
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 22:02 #19
nej, det blev det meget værre af, pixlen øverst er der stadig, og der er kommet endnu noget pixelfejl i højre side. Det kan sikkert ikke lade sig gøre, så jeg holder mig til den første løsning, så må jeg løse den pixel fejl her, med noget baggrunds farve eller andet jeg kan skjule det med :)
Tak for hjælpen.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 22:02 #20
selv tak...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 22:13 #21
ellebaek, vil du hjælpe/tjene nogle flere point, du bestemmer selv hvor mange, så har jeg en opgave mere. Egentlig bare en udvidelse af foregående.
kommer her, så kan du se om det er noget du kan greje:

<body background="../../../billeder/bg2.gif" bgcolor="black">
        <center>
            <br>
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/frhavntop2.asp" -->
            <!-- #INCLUDE virtual="inc/datony.asp" -->
            <table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="770">
                <tr>
                    <td width="121" valign="top" background="../../../billeder/venstre.jpg"><!-- #INCLUDE file= "navigation.asp" -->
                    </td>
                    <td width="649" valign="top" bgcolor="white">
                        <div align="center">
                            <!-- #INCLUDE FILE="members1.asp" --></div>
                        <div align="center"></div>
                    </td>
                </tr>
            </table>
        </center>
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 22:14 #22
Jeg skal have include filen members1.asp til at være den første af alle includes der bliver læst, ligsom før, her er bare flere. kan det lade sig gøre ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 22:15 #23
vil da gerne lave det, hvad skal det kunne ??
Er det bare det med tabelen igen ?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 22:15 #24
det kan jeg sagtens lave...!
Giv mig 3 min...
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 22:18 #25
Her er den samme lidt mere overskuelig.
<body>
    <br>
    <!-- #INCLUDE virtual="1.asp" -->
    <!-- #INCLUDE virtual="2.asp" -->
    <table>
        <tr>
            <td><!-- #INCLUDE file= "3.asp" -->
            </td>
            <td><!-- #INCLUDE FILE="4.asp" -->
            </td>
        </tr>
    </table>
</body>

4.asp skal altså læses før 1, 2 og 3.asp kan det mon lade sig gøre ?
Avatar billede akr21jb Nybegynder
15. marts 2003 - 22:19 #26
ok, det lyder godt, jeg bliver dog nødt til at forlade computeren et stykke tid, men jeg vender tilbage senere, eller imorgen. Tak
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 22:41 #27
Sådan, så er den der...!
Opret et nyt spg, du bestemmer selv hvad du vil gi (mindst en milliardmillion point :-)) ) og så smid link til det spg herinde...!
Eventuelt Spørg lige herinde før du opretter det nye spg, for om jeg er vågen eller ej...
Avatar billede ellebaek Nybegynder
15. marts 2003 - 22:42 #28
vi kan jo altid se om jeg er tilfreds med antallet af point :-)