Avatar billede boller47 Nybegynder
15. marts 2003 - 12:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvordan kommer jeg vider med programering

hejsa
jeg er en lykkelig amatør
der har valgt det der med programering som en hobby
men jeg ved ikke hvordan jeg kommer vider
er der nogle der har nogle gode foreslag

jeg har rimelig styr på  html php sql java javascript og en lillesmule c++ jeg har haft datalogi på hf og har lavet tonsvis af internet sider

er der nogle der kender nogle gode selvstudier eller kursuser der ikke koster en bondegård
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. marts 2003 - 12:14 #1
Den bedste og billigste løsning er at at stille sig selv nogle praktiske opgaver der løser nogel praktiske problemer og så søge hjælp råd og vejledning har på eksperten, når du løber ind i problemerne. Det kunne oven i købet være at der var nogle af Ekspertens brugere der havde nogle gode opgaver du kunne løse for dem
Avatar billede arne_v Ekspert
15. marts 2003 - 15:10 #2
Hvis du har rimelig styr på HTML, PHP, SQL, JavaScript - så
er det nok tid til at kaste dig over de generelle programmerings-sprog:
Java og C++ nævner du selv, men der er jo også C#, Delphi, VB etc..

Det er en lidt anden verden og kan godt kræve lidt tid at komme ind
i.

Når så du kender et af de sprog rimeligt godt kan du begynde at supplere
med noget OO teori, UML, patterns og den slags.

Rent praktisk skal du nok ud og købe nogle gode bøger.
Avatar billede rosted Nybegynder
15. marts 2003 - 15:31 #3
En god udfordring i forbindelse med at lære c# er www.terrariumgame.net.
Avatar billede olila Nybegynder
17. marts 2003 - 13:26 #4
Det kommer meget an på, hvad det er du vil med din programmering.

1. God teknisk forståelse for programmering - generelt.
  OO teori kombineret med Java, C++ og Python

2. God til webprogrammering
  Fortsæt med PHP, Javascript, ASP.net udvid med Python
  Kig på Java-teknologier som JBOSS, Structs, Velocity etc
  Kig på Zope
  Webservices i Java og .Net

3. Bliv god til ét sprog
  Hvilket sprog kan du bedst li'?
  Øv dig, Øv dig, Øv dig

Når du ved, hvilken retning du gerne vil, så skal jeg gerne hjælpe dig lidt på vej med at finde materiale.
Avatar billede boller47 Nybegynder
17. marts 2003 - 15:01 #5
tak for de gode råd jeg tror nok at jeg vil se om jeg ikke kan komme vider med java og de ting man kan bruge java til i webprogramering så jeg må jo nok også lige kikke lidt på jsp