Avatar billede loonie Nybegynder
14. marts 2003 - 21:54 Der er 2 kommentarer

Åben samme side med variabel overførsel!

Hej!

Jeg vil åbne en side med bestemte størrelses angivelser. Men det skal være den samme side som brugeren først åbner. Dvs. side A.html skal kalde sig selv altså side A.html, men i anden indlæsning skal den have udseendes og størrelses definitioner.

Hvordan kan jeg overføre information til den anden indlæsning så at den ikke bliver ved med at kalde sige selv? Noget i stil med en true/false variabel.

Det skal være den samme side, ikke en fx a.html der kalder b.html.

Mvh.
Loonie
Avatar billede nuno Nybegynder
15. marts 2003 - 01:59 #1
Tjah - du kan jo tjekke om din window.opener er undefined - hvis den er det - så skal den åbne din side i et nyt vindue - fx sådan her:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
    <title>test</title>

<script type="text/javascript">
    function OpenWin(url,h,w) {
        var leftPos = 50, topPos = 50;
        popupwin = window.open(url, "popup", "width="+ w +", height="+ h +", top="+ topPos +", left="+ leftPos +", scrollbars=yes, resizable=yes");
    }

    function Check() {
        if (typeof(window.opener) == 'undefined') {
            OpenWin('test.htm',400,600);
        }
</script>

</head>

<body onLoad="Check();">

din side...

</body>
</html>

/nuno
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 17:56 #2
<ole>

loonie >> Det lyder som en dårlig løsning at reloade siden ... prøv at lægge en URL og en forklaring på, hvad du vil lave - og hvorfor

/mvh
</bole>