Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 21:12 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Session i flash ???

Jeg tænkte på om man kunne lave en session funktion på min hjemmeside som f.eks. når man er logget ind så står ens brugernavn i ude i siden jeg tænkte på om man også kunen gøre så det stod i flash så man kunne f.eks. få hans navn til at flyve rundt.
det var bare en eksempel.
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2003 - 21:17 #1
login-funktionen og session-delen skal du lave i et serverside sprog som fx asp eller php. Den session kan du så - hvis du kender nok til flash - let hive ind og bruge som du vil
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 21:18 #2
hmm jeg kender ikek så megte til flash, jeg bruger php kan du ikek forklare mig hvad jeg skal gøre ???
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 21:21 #3
eller maby operret dokumentet til mig og sende det og sålære migd et ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. marts 2003 - 22:26 #4
Du skal bare skrive en cookie med navnet i, og lægge flashen på en asp/php side, der henter navnet i cookien og putter det ind i flashen (o;
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:27 #5
k men hvordan får man flash til at hænte cookiesene ???
Avatar billede keysersoze Guru
14. marts 2003 - 22:32 #6
hvorfor cookies? sessions er mere sikre og samtdig kan brugerne have slået cookies fra...

det er ikke noget jeg vil lave - medmindre det er for cool cash og det tror jeg ikke du har nogen interesse i
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. marts 2003 - 22:32 #7
Det gør din asp/php side. Jeg kender ikke php syntax, men i asp er det bare:

<%

navn = request.cookie(navn)

%>

...
<PARAM NAME=movie VALUE="vækkeur.swf?navn=<%=navn%>">
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:41 #8
Det kan da ikke passe at flash ikke skal ahev et text flet med et eller andet i for at det vil komme til at virke ???
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. marts 2003 - 22:43 #9
Nej selvfølgelig. Du skal have et dynamisk tekstfelt i flashen med variablen navn, som ligger i _root.
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:44 #10
k havd skal variablen være ??? hvis vi siger det er den her <PARAM NAME=movie VALUE="vækkeur.swf?navn=<%=navn%>">
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:45 #11
skal det være navn=<?=navn?>                  <--- php
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. marts 2003 - 22:47 #12
Jeg tror det er <? PRINT navn ?> men som sagt aner jeg intet om php )o:
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:48 #13
hvis det er for at få cookiesene frem så laver jeg baer en anden dims jeg tester lige
bliv lige hingene
Avatar billede xtr0 Nybegynder
14. marts 2003 - 22:49 #14
navn=<? echo"NAVN"; ?>
eller
navn=<? echo"NAVN"; ?>

;)
Avatar billede xtr0 Nybegynder
14. marts 2003 - 22:50 #15
Det var tæt på legende.dk ;)
Avatar billede baitianlong Nybegynder
14. marts 2003 - 22:52 #16
Hvad satan er forskellen på de 2 udgaver. Jeg har kigget på dem i flere minutter, men kan ikke finde forskellen ((o;
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:54 #17
ja men hvad er variablen i flashes dynamiskebøv
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:55 #18
jeg kan ikke få det til at virke ???
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 22:55 #19
hvad skal ejg gøre ved flashen og havd skal jeg gøre ved min php ???
Avatar billede xtr0 Nybegynder
14. marts 2003 - 23:01 #20
navn=<? echo"NAVN"; ?>
eller
navn=<? print"NAVN"; ?>

mener jeg UpZ... håber ikke jeg fik din hjerne til at overanstrenge sig :)
Avatar billede skat3r Nybegynder
14. marts 2003 - 23:06 #21
jeg er stadig ikke emd hvad skal den variabel hedde i flash og hvilken variabel skal jeg lave i php ???
Avatar billede skat3r Nybegynder
15. marts 2003 - 15:44 #22
jeg har fundet så småt ud af det og det var ved legende.dk´s hjælp så han får pointsene
Avatar billede baitianlong Nybegynder
15. marts 2003 - 15:57 #23
Tak for det (o;