Avatar billede esben_pape Nybegynder
14. marts 2003 - 18:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Registering connection in IRC

Jeg har haft lidt problemer med at få registreret min forbindelse i min nye irc-klient. Har søgt en del her på eksperten.dk, men jeg kan ikke finde nogen løsning på mit problem. Hver gang jeg prøver at sende kommandoen JOIN #Channel, siger den Register First. Men hvordan hulen skal man registrere den? Her kommer min kode:

procedure GetGoing;
begin
// Form1.IdTCPClient1.WriteLn(Form1.edUserName.Text);
  Form1.IdTCPClient1.WriteLn('PASS xxx' + #13+#10);
  Form1.IdTCPClient1.WriteLn('NICK '+Form1.edUserName.Text + #13+#10);
  Form1.IdTCPClient1.WriteLn('USER esben.pape.selsing "skolekom.dk" "'+Form1.edServer.Text+'" :Esben Pape' + #13+#10);
  Form1.IdTCPClient1.WriteLn(IntToStr(Form1.sePort.Value)+', 4808'+' : USERID : UNIX : ChaoZinTel');
  Form1.IdTCPClient1.WriteLn('JOIN #KNIV' + #13#10);
end;
Avatar billede tuxic Nybegynder
14. marts 2003 - 23:30 #1
Er det ikke bare fordi du ikke har fået svar tilbage fra serveren inden du joiner?
Avatar billede bobcats Nybegynder
16. marts 2003 - 08:03 #2
Hvor henter jeg sådanne Komponenter til iRC Client ?
Avatar billede tuxic Nybegynder
16. marts 2003 - 11:35 #3
Du laver dem selv. IRC protokollen er ganske simpel. Og jo jeg har lavet en IRC komponent (dog i C#)
Avatar billede dl Nybegynder
18. marts 2003 - 13:17 #4
der er nogle iRC componenter her.

http://torry.net/irc.htm

//dl

ps. ellers har jeg ikke styr på iRC... men er lige med på en lytter.
Avatar billede esben_pape Nybegynder
20. marts 2003 - 14:20 #5
Er ikke så meget for at downloade komponenter. Vil hellere lave det selv, og jeg VED det kan lade sig gøre. Jeg spørger bare om, hvorfor den ikke vil connecte. Så snart den er connected og registeret som connection, kan jeg godt komme videre selv, regner jeg med.
Avatar billede tuxic Nybegynder
20. marts 2003 - 18:04 #6
Men jeg er ret sikker på at dit problem er, at du sender join til serveren før, serveren har svaret at den har godkendt din forbindelse. Og det derfor at den svarer på at du ikke har registreret forbindelsen.

Desuden hvis du connecter mod qnet kommer der en "ping" der skal besvares før du kan joine chans.

Har du prøvet at logge hvad serveren sender tilbage gennem din socket?
Avatar billede tuxic Nybegynder
20. marts 2003 - 18:05 #7
Har du læst RFC'en?
Avatar billede esben_pape Nybegynder
20. marts 2003 - 18:16 #8
har læst noget af RFC'en, ja.

...jeg sender jævnligt en pong til serveren, hvis det er den du tænker på?
Avatar billede tuxic Nybegynder
20. marts 2003 - 20:36 #9
Jojo, men i dit program snippet ovenfor hælder du jo bare data over til serveren. Efter 'USER' kommandoen etc. skal du så ikke vente til serveren har svaret inden du sender den næste kommando (fx. din join)?
Avatar billede esben_pape Nybegynder
21. marts 2003 - 06:57 #10
Jeg prøver engang når jeg kommer hjem fra skole... kan godt være det simpelthen er det, der er problemet...
Avatar billede esben_pape Nybegynder
02. januar 2004 - 13:18 #11
lukker