Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 17:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

lave et link der starter et script

hvordan for jeg et <a href=  til at linke til et script?

Jeg er ved at lave en side hvor brugeren kan skifte sprog, bare ved at trycke på et flag.

Jeg vil ikke bruge et link, så for exemepel en <a href="side.asp?Sprog=DK> er ikke en løsning.

Jeg har lavet et script der gemmer sproget i en session("Language") = "DK"
det jeg gerne vil have at mit link skal gøre er at gemme en ny værdi i session("Language") og derefter genoptegne siden.

Er dette muligt?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 17:59 #1
<a href="java script:scriptnavn();">
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:01 #2
Hovsa, glmte at sige at det skal være vbscript. :-)

Kan jeg så bruge <a href="vbscript:scriptnavn();">

?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 18:02 #3
Ellers brug Response.redirect("siden.asp")
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 18:04 #4
Nej :(
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:07 #5
Jo den skal jeg bruge inde i scriptet, men skal stadig lige gemme sprgværdien i session før at den refresher siden..

så om jeg laver et script:

<%
sub changelanguage("lang")
session("Language") = lang
Response.redirect("sammeside.asp")
end sub
%>

<a href="vbscript:changelanguage('dk');">dk</a>

er det en løsning?

mvh.
Brian.
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 18:10 #6
eldaria> nej

du angiver med <% %> at det er et serverside script, der skal eksekveres - og du forsøger at kalde et clientside script fra dit link - så den går ikke

du er nok nødt til at submitte en form med et felt der indeholder det sprog du skal bruge - eller vha. den querystring, som du starter med at skrive "ikke er en løsning"

/nuno
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:13 #7
Hmmm, Øv. :(

Oh well...
Jeg havde håbet at holde min addresse bar fri for alle mulige argumeneter...

Ok, ingen svar jeg kan bruge men et forsøg er et forsøg. så smid et svar hver så deler i de 30 point..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 18:14 #8
Ja.
fx <a href="sammeside.asp?lang=us">

så kan din kode se således ud

<%
If Request("lang") <> "" Then

lang = Request("lang") 'bliver us
sub changelanguage("lang")
session("Language") = lang
Response.redirect("sammeside.asp")
end sub

End If
%>
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 18:15 #9
du kan fx gøre sådan her

<form action="dinside.asp" method="post">
  <input type="hidden" name="sprog" value="">
</form>

<a href="#" onClick="document.forms[0].sprog.value='DK';document.forms[0].submit();">Skift til Dansk</a><br>
<a href="#" onClick="document.forms[0].sprog.value='UK';document.forms[0].submit();">Skift til engelsk</a>

og så i toppen af dinside.asp

<%
if request.form("sprog") <> "" then
  session("Language") = request.form("sprog")
end if
%>

/nuno
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 18:16 #10
du kan holde din adr. bar "ren" - hvis du bruger den skjulte form :)

/nuno
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 18:18 #11
Tja, ellers kan du også altid submitte til default.asp vha /?, og på denne måde holde den ren.
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:20 #12
Aha, Nuno, den kan jeg godt li'....

30 til dig.

smukkemanny: smid et svar så forhøjer jeg spm med 15 så får du lige dem...

mvh.
Brian
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 18:20 #13
Kan du ikke hjælpe mig med den en aspimage spm. Du kan se det på forsiden af ASP kategorien. Der er ingen der har svaret pt :(
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:22 #14
Kender ikke ASPImage.

Sorry..
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 18:39 #15
ok, nuno, Jeg lukker den nu du får de 30.

smukkemanny, om du gerne vil have de 15 point jeg lovede så sig til så laver jeg et spm til dig...
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 19:00 #16
Hmm nuno:
Jeg prøvede lige at sätte dit script i function men det virkede ikke?
Jeg får 404 page not found.
og i Addresse bar står der: www.addresse.net/v2/index.asp%20method=?sprog=en
Avatar billede eldaria Nybegynder
14. marts 2003 - 21:07 #17
Nuno:

ok, ingen problem, det var mig der havde glemt et "
nu virker det....
Super super....

Brian.