Avatar billede jannestrid Nybegynder
10. november 2000 - 20:29 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Re: recursive function calls

Here\'s an amusing one:
the recursive function call that I had a question about a short while back contains a setTimeout(call for itself, time). The cyclic behaviour this creates is stopped by changing the value of a global check-variable that can be set outside of the function. Now, what it does is to move a layer around and the context it is in makes it possible to invoke the same behaviour again, during the time it is waiting for its next cycle. If that happens, the check-value change will never be detected, and its speed will be doubled, and keep doubling every time it happens. That will be pretty fast in the end...
So, I need to get a handle on each call object and kill it before the next one is created. Any suggestions?
Avatar billede jannestrid Nybegynder
10. november 2000 - 20:30 #1
Beklager språket, det ble engelsk i farta men jeg regner med at det blir forstått likevel.
Avatar billede jumper Nybegynder
10. november 2000 - 20:33 #2
timerHandle = setTimeout(\"whatToDo()\",50)

Når du så vil annullere det:

clearTimeout(timerHandle)

Det samme gør sig gældene med setInterval:

intervalHandle = setInterval(\"Something()\",50)

og

clearInterval(intervalHandle)

/Thor