Avatar billede medievil Nybegynder
14. marts 2003 - 15:41 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indhold af ASP tabel

Jeg er ved at lave en chat ! Jeg er ik så god til javascript, og dette er hvad jeg har gjort !

For at det kan vise i javascriptet laver jeg "brugernavn".
<%
brugernavn = rs("brugernavn")
%>

<SCRIPT language=JavaScript src="chat.htm?navn='+brugernavn+'" type=text/javascript>
Tror det er her fejlen er når jeg skriver '+brugernavn+'

I chat.htm der skriver jeg også
"+brugernavn+"
For at vise det i chat.htm ! men der er vist også fejl !

Håber der er nogle der kan hjælpe !
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 15:45 #1
du blander javascript og asp lidt sammen - du kan istedet:

<SCRIPT language=JavaScript src="chat.htm?navn='<%=rs("brugernavn")%>'" type=text/javascript>

/nuno
Avatar billede dk_akj Nybegynder
14. marts 2003 - 15:46 #2
prøv at erstatte  + med &

//akj
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 15:47 #3
selv om jeg ikke tror du skal have de 2 enkeltpinger med '

<SCRIPT language=JavaScript src="chat.htm?navn=<%=rs("brugernavn")%>" type=text/javascript>

desuden ser det lidt underligt ud - hvad er det du vil lave med det der?

/nuno
Avatar billede medievil Nybegynder
14. marts 2003 - 15:53 #4
Hmm ! Nemt men så skulle den gerne vise "navn" i chat.htm hvad skal jeg så skrive der?
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 16:02 #5
jamen det er det, jeg synes der er lidt underligt - for du angiver en .htm fil som javascript source?

prøv evt. at beskrive sekvensen i en lidt større sammenhæng - og hvad formål du vil bruge lige præcist den querystring "navn" til.

Så bliver det måske lidt nemmere at komme med et kvalificeret bud :)

/nuno
Avatar billede medievil Nybegynder
14. marts 2003 - 16:08 #6
Det er lidt svært at forklare !

Jeg vil gerne skrive brugernavnet i chat.htm i linien:

document.write("<div id='ynavn' align='center'><a onclick='parent.data.info(\"userinfo.asp?bruger=Medievil\");' style='cursor: hand; color:; text-decoration: none;' onfocus='blur()'><br><br>Medievil</a></div>");

og der hvor der står "Medievil" skal det være rs("brugernavn") :O)

Jeg skal bruge det til en chat !
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 16:25 #7
ok men hvis du fik det første til at virke (med at skrive rs("brugernavn") rigtigt nok i din querystring "navn") - så kan du for at få fat i querystringen i dit javascript på siden chat.htm:

var bruger = document.location.search.substr(6);

ud af .search får du nemlig
?navn=Medievil

og du vil så have strengen "Medievil" i din variabel bruger

Linien med tallene angiver positionerne som .substr arbejder med.

- selv om jeg stadig tror jeg er lidt lost hvordan det virker i den store sammenhæng :)

/nuno
Avatar billede medievil Nybegynder
14. marts 2003 - 16:34 #8
æhh det forstår jeg ikke !

altså når jeg henter chat.htm?navn='<%= rs("brugernavn") %>' kan man så ikke bare skriver noget lign '+brugernavn+' for at vise det i chat.htm ?
Avatar billede nuno Nybegynder
14. marts 2003 - 16:48 #9
nej - hvis du anvender den brugernavn-variabel du selv skrev i dit spørgsmål - så kan du ikke tilgå den vha. javascript, da det er en asp-variabel - og asp og javascript er hhv. serverside og clientside og kan derfor ikke dele variabler.

Som sagt forstår jeg ikke 100% den måde du bruger dine filer på - og derfor er det lidt svært at give et kvalificeret bud på det.

Men hvad hedder fx den fil hvor du har linien:
<SCRIPT language=JavaScript src="chat.htm?navn='<%=rs("brugernavn")%>'" type=text/javascript>

?

Hvis det er chat.htm  - så kan du gøre følgende:

<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript">
document.write("<div id='ynavn' align='center'><a onclick='parent.data.info("userinfo.asp?bruger=<%=rs("brugernavn")%>");' style='cursor: hand; color:; text-decoration: none;' onfocus='blur()'><br><br><%=rs("brugernavn")%></a></div>");
</script>

hvis du ikke har adgang til recordsettet brugernavn på det nævnte sted, vil jeg mene, at det er nemmest at lægge brugernavn i en asp-variabel på din side sådan her:

<%
'der hvor du har adgang til rs
  brugernavn = rs("brugernavn")
%>

og så skrive den asp-variabel til dit javascript

<SCRIPT language="JavaScript" type="text/javascript">
document.write("<div id='ynavn' align='center'><a onclick='parent.data.info("userinfo.asp?bruger=<%=brugernavn%>");' style='cursor: hand; color:; text-decoration: none;' onfocus='blur()'><br><br><%=brugernavn%></a></div>");
</script>

/nuno
Avatar billede medievil Nybegynder
14. marts 2003 - 17:18 #10
Jubii det virker :o)