Avatar billede bl4de Nybegynder
14. marts 2003 - 15:35 Der er 6 kommentarer

Scroll

lige et spørgsmål..

Hvordan får jeg en scroll til at være på midten af min side?
eler.. hvordan skal jeg forklare.. ^^
Jeg har uploadet et billede der nok gør det lidt nemmere..
http://matriaxe.frip.dk/Phasezix.png

som nogle af jer nok har opdaget er det uploadet i png.. men det er altså mit baggrunds billede..
men i den box ved siden af menu'en, ude i siden er der gjort plads til en scroll.. hvordan får jeg lavet en scroll? sådan så jeg kan have text og evt. billeder inden i den lille box?
Avatar billede mortrr Praktikant
14. marts 2003 - 15:50 #1
En rigtig scroll-bar eller en du selv laver knapper til?

Nå, men - det kunne være en iframe, eller en div hvor størrelsen er sat fast, og hvor overflow er sat til scroll.

<iframe width="200" height="300" src="sidetiliframe.htm"></iframe>

<div style="width:200;height:300;overflow:scroll">Tekst i div</div>
Avatar billede bl4de Nybegynder
14. marts 2003 - 15:52 #2
forklar nærmere

hvordan skal jeg gøre?? fatter ikke særlig meget af det ^^
Avatar billede mortrr Praktikant
14. marts 2003 - 16:00 #3
En iframe er en side i siden. Indholdet af filen der står i src hentes ind i iframen/rammen. Hvis indholdet ikke kan være i iframen får du scrollbars.

Med en div er indholdet med i den aktuelle side. Den begrænses bare i størrelsen med width og height, og da overflow er sat til scroll, vil du få scrollbars.

Der er ikke noget specielt i brugen. Du indætter dem bare på siden.

Fx kunne du opbygge din side som en tabel, så de enkelte celler passer med den baggrund du viste, og så indsætte en div eller iframe der hvor du vil have dit "felt" med scrollbar.
Avatar billede bl4de Nybegynder
14. marts 2003 - 22:35 #4
ok
Avatar billede pgm Nybegynder
26. juli 2003 - 00:08 #5
Mortrr: Hvordan kan man fjerner scrollbaren hvis der ikke er overflow af tekst i det pågældende afsnit?
Avatar billede pgm Nybegynder
26. juli 2003 - 00:12 #6
Glem det, fandt ud af det...

overflow: auto;