Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 12:44 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

validering

Hej Eksperter,

Jeg prøver at validerer min css på http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator-uri.html Det lykkes og næsten men jeg får en fejl jeg ikke helt forstår. Sitet er http://www.web-oasen.dk/mortallovebeta/servlet/Start
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 12:46 #1
Errors
URI : http://www.web-oasen.dk/mortallovebeta/servlet/Start
Line: 23
Parse Error - style=
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 12:48 #2
Denne her
<td style='vertical-align:top;style='height:250px;''>

skal hedde

<td style='vertical-align:top;height:250px;'>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 12:49 #3
Selvom flg. er noget kønnere (" istedet for ')

<td style="vertical-align:top;height:250px;">
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 12:52 #4
jeg bruger ' fordi det er noget som ligger i en servlet :-)

out.println("<tr><td style='vertical-align:top;height:250px;'>");
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 12:53 #5
Ville det være mere korrekt at skrive

out.println("<tr><td style=\"vertical-align:top;height:250px;\">");

Jeg syntes bare det er svært at læse
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 12:59 #6
Jeg kender ikke jsp, men er outputtet som mit sidste eks, ja.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 12:59 #7
Jeg prøver også at validerer min html her http://validator.w3.org/ men får denne besked

could not parse this document, because it does not include a DOCTYPE Declaration. A DOCTYPE Declaration is mandatory for most current markup languages and without such a declaration it is impossible to validate this document.

Er det her forkert og er der yderligere META info der skal angives
<html><head><title>Start</title>
<link rel='stylesheet' type='text/css' href='../style/styles.css'>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1"/>
</head>
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
14. marts 2003 - 13:00 #8
Din <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
skal stå øverst :)
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:04 #9
Okay. Jeg får en bunke fejl :-(
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:15 #10
Den første fejl, med </head> kommer fordi din meta tag er afsluttet med "/>"
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:23 #11
Skal jeg så bare fjerne /
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:31 #12
Ja.

Nu du er ved det, så ret frameborder='no' til frameborder='0' så er der kun fejlen med allowtransparency tilbage, den attribut er ikke understøttet ifgl. W3C.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:32 #13
Er der noget andet jeg kan bruge i steden for allowtransparency
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:36 #14
style="background-color: transparent;" burde gøre det.

Men nu er der noget andet galt :
onmouseover="this.className = "buttonHover";"

Der er lidt for mange " :-)
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:37 #15
hvad for nogle skal jeg fjerne
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:41 #16
style="background-color: transparent;" kan jeg ikke få til at virke
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:43 #17
Det oprindelige med ' var korrekt i dette tilfælde.
onmouseover="this.className = "buttonHover";"
bliver til
onmouseover="this.className = 'buttonHover';"

o.s.v.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:43 #18
på de sider jeg viser i IFramen har jeg

body { background:transparent;margin='5px,10px,0px,10px';}
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 13:53 #19
sÅ ser det således ud, men det er stadigt ikke rigtigt :-(

<td><input type="button" style="width:80px" class="button" name="News" value="News" onmouseover="this.className = 'buttonHover';" onmouseout="this.className = 'button';" onclick="parent.frames["content"].location.href="Showdata?pageID=news""></td>
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:55 #20
Hmm...det frygtede jeg. Jeg har aldrig arbejdet med iframes.
Prøv
http://www.w3schools.com/tags/tag_iframe.asp

Men den siger ikke noget om gennemsigtighed.
Har du prøvet at lave "body" af koden inden i iframen gennemsigtig, med den style istedet ?
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 13:56 #21
onclick="parent.frames["content"].location.href="Showdata?pageID=news""

Skal rette på samme måde :-)
til
onclick="parent.frames['content'].location.href='Showdata?pageID=news'"
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 14:00 #22
så virker den side af sagen. Nu er det bare den der allowtransparency="true" som jeg skal af med
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 14:07 #23
Prøv lige at sætte en style="background-color: transparent" på itablen igen, samtidig med ay du også har den med i indholdet af iframen, jeg kunne godt tænke mig at se den i Mozilla.

allowtransparency er en propreitæt tag for MSIE.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 14:24 #24
så ser det sådan ud
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 14:25 #25
En lille ide, prøv med et script der sætter
document.all.frame1.allowTransparency = true;
hvis det er en IE.
Jeg tror at det vil løse problemet med valideringen.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 14:26 #26
Det kunne lyde som en god ide
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 14:31 #27
Baggrunden i iframe delen er næsten gennemsigtig, men jeg går ud fra at det er lavet med et andet stykke baggrunds grafik i iframe indholdet.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 14:34 #28
Jeg bruger det samme stylesheet på den side som der vises i Iframen

out.println("<html><head>");
        out.println("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='../style/styles.css'>");
        out.println("<link rel='stylesheet' type='text/css' href='../style/scroll.css'>");
        out.println("<style>");
        out.println("body { background:transparent;margin='5px,10px,0px,10px';}");
        out.println("</style>");
        out.println("</head>");
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 14:34 #29
Det er en servlet som hedder Showdata
Avatar billede feynor Nybegynder
14. marts 2003 - 14:52 #30
ok.

En lille detalie :
out.println("<style>");
bør nok skrives
out.println("<style type='text/css'>");

Bare for en god ordens skyld.
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 17:08 #31
Er der en måde man kan slippe helt af med
allowtransparency=\"true\"
Avatar billede mik28 Seniormester
14. marts 2003 - 17:24 #32
Jeg prøver at spørge specifikt på allowtransparency=\"true\" Tak for hjælpen :-)