Avatar billede lumse Nybegynder
14. marts 2003 - 11:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Automatisk start af Stored Procedure

Hej folkens

Ganske kort:

Jeg vil gerne køre en Stored Prodedure på min MSSQL-server.

Jeg har Proceduren, og den virker, men kan jeg instille proceduren til at starte hver gang der kommer en ny record i en tabel. Således at det kun er serveren der kører proceduren.

Hvis Ja: Hvordan gør jeg så :o)

Proceduren modtager selvfølgelig ingen parametre.

På forhånd tak
/Lumse
Avatar billede disco_keld Nybegynder
14. marts 2003 - 12:38 #1
Jeg forstår ikke hvad det er du vil...........

Altså du har din PROC, som indeholder en SQL Select statement. Den har jo ikke noget at gøre med, hvor mange records din Db tabel indeholder hvis den bare skal vise indeholdet.

Er det dens eneste funktion?

Mvh

DK
Avatar billede lumse Nybegynder
14. marts 2003 - 12:50 #2
Procedurens funktion er at UPDATE nogle data i en anden tabel, ud fra de data der er i den tabel som du indsætter en ny record i.
DVS at når der kommer en ny record i tabbellen skal Proceduren hente data fra den sidste linie i tabellen (den record man lige har sat ind) og derefter sammen med nogle andre data, rette i data i en anden tabel.

Jeg ved bare ikke om man kan starte en procedure fra serveren, når der kommer en INSERT til en tabel.
Avatar billede techhouse Nybegynder
14. marts 2003 - 13:02 #3
Du kan lave en trigger, dette gøre således

CREATE TRIGGER [ut_TriggerNavn] ON [TabelNavn]
FOR INSERT
AS

-- Her skrives din Stored Procedure

Go
/Thomas
Avatar billede lumse Nybegynder
14. marts 2003 - 13:22 #4
det virker, takker mange gange techhouse :o)

Men lige et spørgsmål:
Kan det passe at man ikke kan se/rette sine Triggers i Enterprise Manager?

/Lumse
Avatar billede krsk Nybegynder
14. marts 2003 - 13:37 #5
Nææh :-) Kigger du i den rigtige DB?
Avatar billede tomh Nybegynder
14. marts 2003 - 13:47 #6
Det nemmeste er at bruge Query Analyzeren istedet. Der findes punktet "Triggers" uder hver tabel.
Avatar billede tomh Nybegynder
14. marts 2003 - 13:50 #7
Du kan også højreklikke på tabellen, vælge all tasks og "manage triggers" i Enterprise Manager.
Avatar billede lumse Nybegynder
14. marts 2003 - 14:06 #8
Takker folkens, genialt så klog man bliver på kort tid :oD