Avatar billede sejindk Nybegynder
14. marts 2003 - 08:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk kan ikke findes af bios...

Hej.  Jeg har et større problem.  Igår gik min pc pludselig ned.  Da jeg genstartede den kunne den ikke finde min harddisk.  Jeg tjekkede i Bios om der var nogle ændringer, men kunne ikke finde noget suspekt.  Jeg genstartede og den kunne stadig ikke finde harddisken (som forresten er sat til auto i bios).  Derefter resettede jeg bios, men kom stadig op med samme problem.  Er der nogen som har en ide, om hvad mit problem kan være?  Eller er harddisken simpelthen brændt af?
- Stefan
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2003 - 08:57 #1
Prøv at sætte HD til en anden maskine, hvis det er muligt, er det det samme der er HD defekt, kører den fint nok der, er det bundkort, der er galt med.
Avatar billede sejindk Nybegynder
14. marts 2003 - 09:00 #2
Det prøver jeg når jeg kommer hjem idag. Havde tænkt på det, men håbede på at der var nogen som kunne fortælle mig en måde at teste på i bios eller lignende.
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2003 - 09:03 #3
Hvis du har HDdetekt i bios, kan du bruge den.
Avatar billede sejindk Nybegynder
14. marts 2003 - 09:12 #4
Det må jeg lige tjekke om jeg har.  Tak for det.  Skriver tilbage senere idag, når jeg kommer hjem
Avatar billede peet-49 Novice
14. marts 2003 - 09:16 #5
Ok
Avatar billede c8 Nybegynder
14. marts 2003 - 11:03 #6
ku også være et kabel der har siddet lige på nippen til ikke at ha ordentligt fat...
Avatar billede sejindk Nybegynder
14. marts 2003 - 14:00 #7
ok, har tjekket min pc.  Jeg har ikke HDdetekt i bios, desværre, så jeg tjekkede harddisken i min anden computer.  Der virker den fint, så det må jo næsten være motherboardet, den er gal med.
Avatar billede peet-49 Novice
17. marts 2003 - 08:48 #8
Prøv at loade default i bios inden, du giver op.