Avatar billede cruzer Nybegynder
10. november 2000 - 16:39 Der er 7 kommentarer

hvad er der galt her?

jeg har en form med et ListView, hvor der skal kunne skrives tekst i forskellig farve i de enkelte linjer.. (jeg har viewstyle = vsReport og 4 colums) hvis man \"hiver\" for meget i dem (colums) (efter at man har skrevet til vinduet) begynder der at komme grafik fejl.. og hvis man bliver ved går windows i selvsving..

procedure TForm1.ListView1CustomDrawSubItem(Sender: TCustomListView;
  Item: TListItem; SubItem: Integer; State: TCustomDrawState;
  var DefaultDraw: Boolean);
begin
    Sender.Canvas.Font.Color := TColor(Item.SubItems.Objects[Subitem - 1]);
end;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
var
  Listitem:  TListItem;
begin
    Listitem := ListView1.Items.Add;
    ListItem.Caption := \'Palle0\';
    ListItem.SubItems.AddObject(\'Palle1\', TObject(TColor(clred)));
    ListItem.SubItems.AddObject(\'Palle2\', TObject(TColor(clBlue)));
    ListItem.SubItems.AddObject(\'Palle3\', TObject(TColor(clLime)));
end;

Avatar billede speedy Nybegynder
11. november 2000 - 00:41 #1
Der kommer ingen grafikfejl på min maksine ?? Jeg hat copy/pasted din kode fuldstændig, og det virker fuldt ud.

Hvilke grafikfejl kommer ?? Detaljer.

/SpEeDy
Avatar billede cruzer Nybegynder
11. november 2000 - 03:25 #2
jeg addere en masse linjer.. hiver frem og tilbage i de 4 colums.. og efter et stykke tid.. begynder der at komme sorte streger i baren når man flytter dem.. adder nogle flere linjer og hvis jeg så flytter på formen.. går windows amok (alle vinduer bliver helt grå)..
Avatar billede speedy Nybegynder
11. november 2000 - 03:33 #3
Det gør der stadig ikke hos mig. Har du mulighed for at prøve programmet på en anden PC ?? SÅ prøv at se om den gør det samme.

Jeg har gjort som du beskrev, men kunne ikke få den til at \"Gå ned\" eller lave grafikfejl.

/SpEeDy
Avatar billede cruzer Nybegynder
11. november 2000 - 13:03 #4
selve programmet er prøvet på 4 andre masikner.. både win98 og win2k.. men jeg tror jeg vil prøve at compilere programmet på en anden maskine..
Avatar billede picard Nybegynder
12. november 2000 - 12:18 #5
Du ku´evt benytte dig af procedurerne beginupdate og endupdate.

listview1.items.beginupdate
. //her sætter du items ind
.
listvew1.items.endupdate

det speeder også programmet op hvis du skal hive en masse items ind på en gang.

Christian
Avatar billede wisen Nybegynder
03. januar 2001 - 08:14 #6
Du skulle vel ikke tilfældigvis være ejer af et S3 VIRGE DX/GX grafikkort ?
Avatar billede cruzer Nybegynder
10. februar 2001 - 22:34 #7
fandt et update til delphi.. det hjalp :)