Avatar billede lose2life Nybegynder
13. marts 2003 - 18:49 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Slet et ord fra felt.

Hej.
Hvordan sletter man et enkelt ord fra et felt. Lad os sige vi har en tabel: Navn - Alder - Andet. Hvis vi siger at jeg vil slette et bestemt ord i feltet andet, hvordan faen gør jeg det??
Avatar billede morw Nybegynder
13. marts 2003 - 20:20 #1
UPDATE tabel SET Andet = REPLACE(Andet, 'bestemtord', '');
Avatar billede roo104 Nybegynder
14. marts 2003 - 13:22 #2
husk endelig where betingelse ellers opdaterer du alle poster i tabellen.
Det er en god ide at bruge prima nøglen hvis men skal opdatere en bestemt række.

Du kan også:
UPDATE tabel SET alder = 22 WHERE navn = 'Jonas';
Avatar billede lose2life Nybegynder
14. marts 2003 - 18:36 #3
Okay omformulere lige..

Jeg er ved at lave en hp til min cs clan. På siden skal man kunne til melde sig clanwars osv. Så jeg har lavet en tabel;

id - modstander - server - tid - tilmeldte

Under "tilmeldte" skal der stå navnene som har tilmeldt sig. Jeg har lavet tilmeldnings koden:

<?
$result = mysql_query("select tilmeldte from tswars where id = '$id'") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {
mysql_query("update tswars set tilmeldte='$row[tilmeldte]<br>$cok_bruger' where id = '$id'") or die(mysql_error());
}
?>

$cok_bruger = det navn man har logget sig ind som..

Men jeg mangler et stykke kode der kan fjerne ens navn fra tilmeldte men kun ved den war man vil afmelde sig fra..
Avatar billede lose2life Nybegynder
14. marts 2003 - 19:17 #4
Har fundet min vej frem til det ved bruge noget fra begge svar.. Tak for hjælpen..
Avatar billede morw Nybegynder
14. marts 2003 - 19:20 #5
Du bryder 1. normalform. Du bør således dele det om i 2 tabeller. Læs lidt om JOINs hvis du ikke kender til dette.
Avatar billede lose2life Nybegynder
14. marts 2003 - 19:22 #6
Nej jeg ved ikke så meget om det.. Men jeg har fået en løsning jeg er okay tilfreds med.. Desuden er det kun en cs hp så det er ret meget uden betydning :/.. men tak for hjælpen..
Avatar billede morw Nybegynder
14. marts 2003 - 19:23 #7
U welcome! Bare du selv er tilfreds ;-D