Avatar billede gartner76 Nybegynder
10. november 2000 - 16:29 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilket nummer har en tabel iMS-word

Jeg har anbragt et bogmærke i en tabel i et worddokument. I samme worddokument er også 4 andre tabeller. Jeg vil gerne have at vide hvilket nummer tabelen med bogmærket har, ud af de 5 der er på worddokumentet. Hvordan gør jeg det ?

Jeg kan kun få en samling af tabeller tilbage men jeg vil kun have hvilket nummer den har sådan at jeg kan sætte:
Set T = WordAppl.ActiveDocument.Tables(Nr. på tabel)

På forhånd tak
Gartner76
Avatar billede painz Nybegynder
10. november 2000 - 17:24 #1
kigger lige lidt med :-)
Avatar billede danagadk Nybegynder
12. november 2000 - 15:33 #2
Ud fra en position i et dokument er det ikke umiddelbart muligt at få fat i den tabel som positionen kunne stå, så derfor må man teste gennem de tabeller, der måtte være defineret, for at finde ud af om bogmærket står inden for tabellens område.
Funktionen returnerer -1 hvis det angivne bogmærke ikke findes og 0 hvis et bogmærke findes , men ike står inde i en tabel:

Function GetTableNumberWithBookmark(doc As Document, bm As Variant) As Long
  Dim oBM As Bookmark
  Dim i As Long
  On Error Resume Next
  Set oBM = doc.Bookmarks(bm)
  If Err Then
    GetTableNumberWithBookmark = -1 \' invalid bookmark name
  Else
    On Error GoTo 0
    For i = 1 To doc.Tables.Count
      With doc.Tables(i)
        If (oBM.Start >= .Range.Start) And (oBM.End <= .Range.End) Then
          GetTableNumberWithBookmark = i
          Exit Function
        End If
      End With
    Next
  End If
  GetTableNumberWithBookmark = 0 \' bookmark exists, but outside any table
End Function

Sub TestIt()
  Debug.Print GetTableNumberWithBookmark(ActiveDocument, \"MyMark\")
End Sub

mvh Dan
Avatar billede gartner76 Nybegynder
13. november 2000 - 13:24 #3
Har testet scriptet og det virker lige præcis som det skal.

Tak for hjælpen
M.V.H
Gartner76