Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. marts 2003 - 17:58 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Autoclose default efter der er åbnet en popup

Hvordan indsætter man et script der automatisk lukker default der har åbnet en popupside som er cromeless.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 18:05 #1
i popup
<body onload="window.opener.close();">
Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. marts 2003 - 18:17 #2
Nej, det er den side som åbner popup som skal lukkes, fx efter 5 sekunder.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 18:20 #3
<body onload="window.opener.close();"> <--- lukker den side som har åbnet vinduet når det er loadet
<body onload="setTimeout('window.opener.close();',5000);"> <---- samme bare 5 sekunder efter popupen er loadet!
Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. marts 2003 - 19:45 #4
Jeg har en onload i body i forvejen og har prøvet forskellige ting men får det ikke til at virke:
<body "onLoad="mywindow=openIT(cromeless.htm',600,400,null,null,'mywindowname');">
Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. marts 2003 - 21:57 #5
Hej Regin, har du opgivet...
Avatar billede kjoelby Nybegynder
13. marts 2003 - 22:24 #6
Jeg kan godt få det til at fungere hvis jeg åbner siden fra et link, men da siden er en default.htm så vil den ikke virke:
<body onLoad="mywindow=openIT('cromeless.htm',600,400,null,null,'mywindowname');setTimeout('self.close()',5000)">
Du kan se eksperimentet på adressen www.sprogstudie.dk
Prøv også at lave et link til den, så lukker den sig selv ???
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 23:55 #7
Dette er ikke i din default du skal sætte onload kommandoen!
Men i cromeless.htm....
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 00:02 #8
Jamen så lukker jeg jo siden som jeg lige har åbnet !!!
Meningen er at hvis man skriver www.sprogstudie.dk havner man på dennes default  som så åbner en ny side uden menubar m.m. altså cromeless, og den oprindelige default skal lukkes igen.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 00:03 #9
window.opener <--- angiver vinduet som har åbnet popup vinduet... har du overhovedet testet det?
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 00:22 #10
Sorry, det virker ikke, se koder på "Room Seven"
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 00:28 #11
Hvad er det for øvrigt for noget rod med frames på www.sprogstudie.dk/default.asp (whatever stien er????)

Prøv med:
cromeless.htm
<body onload="window.top.close();"
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 08:05 #12
Hvad mener du med: rod med frames på www.sprogstudie.dk/default.asp (whatever stien er????)....der er ingen frames.
<body onload="window.top.close();".... skal det indsættes i filen "Room Seven" som er åbnet af default, eller skal det indsættes på default som åbner "Room Seven"
Avatar billede nlunn Nybegynder
14. marts 2003 - 08:28 #13
Du har ikke rettigheder via script til at lukke et vindue, der har åbnet et andet.
Hvis du har to vinduer det ene er parent og det andet er child (er åbnet fra parent). Så kan du godt lukke child fra parent, du kan lukke child fra child, men ikke parent fra child.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 08:40 #14
Hvad så med et script der automatisk lukker default efter fx5 sekunder, jeg har prøvet forskellige men får det ikke til at virke..
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 08:55 #15
Bla. dette på default..
<head>
<script>
setTimeout(\'self.close\',5000);
</script>
</head>
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 09:34 #16
<body onload="window.top.close();"><--- Skal indsættes i popup vinduet... "Room seven"
Avatar billede kjoelby Nybegynder
14. marts 2003 - 10:51 #17
Så lukker den: "Room seven" det er jo ikke meningen.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 18:20 #18
<ole>

De, der skriver standarderne for JavaScript og HTML, tænker heldigvis lidt mere på brugererne end mange 'web-smede' gør. Derfor kan du ikke gøre det, du prøver.

For det første, bør det i følge JS-standarden ikke være muligt at lukke brugerens oprindelige vindue. Det vindue er brugerens ejendom og indeholder bl.a. hans historik. Det er derfor temmelig uforskammet at lukke det, uden først at spørge brugeren.
Desværre kan det dog alligevel lade sig gøre i visse browsere.

For det andet forsøger du at lave cross-domain-scripting, da siderne ligger under forskellige domæner ... det kan man heller ikke.

Løsningen er nok at prøve en mere brugervenlig tilgang

/mvh
</bole>
Avatar billede kjoelby Nybegynder
15. marts 2003 - 18:32 #19
Jeg forstår godt at du ikke syntes om at åbne andres sider Cromeless...
Domænerne som er brugt er mine egne og bare eksempler, meningen er at man har fx: MinSide.dk hvor man vil havne på MinSide.dk/default.htm denne side åbner så selve indholdet i Cromelesse design pga. at man syntes at siden bliver pænere eller hvad ved jeg i stil med mange flashsider, samtidig bliver MinSide.dk/default.htm lukket.
Man må kunne indbygge window close i scriptet som åbner Cromeless vindue.
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 18:36 #20
Jeg tror ikke, du forstår ... det er fløjtende ligegyldigt, hvem der ejer domænerne  :)
Du har et frameset liggende på ét domæne ... dette frameset prøver du at lukke fra et andet domæne. Det kan man ikke
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 18:45 #21
PS: Det handler i øvrigt ikke om, hvorvidt du vil åbne siden i et chromeless-window (forresten er det jo slet ikke cromeless ... du har jo bare lavet din egen crome, som blot er lidt grimmere end Windows oprindelige - og hvis skrig-grønne farve er vanskelig håndterbar sammen med anden grafik). For min skyld, må du åbne dine sider i cirkulære eller trekantede vinduer, hvis du finder det passende eller 'funky'.
Problemet er, at du ødelægger brugerens historik ved at lukke hans vindue ... og det er meget dårlig opførsel på nettet.
Avatar billede kjoelby Nybegynder
15. marts 2003 - 19:05 #22
Uha, det er vist bedst jeg lukker spørgsmålet...
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 19:29 #23
Nej, det bedste ville være, om du lærte at se et web-projekt fra brugerens side - og derefter bygger din side efter det.
At stikke hovedet i busken og lukke spm'et vil blot give dig langt større problemer. Så irriterer du dine brugere og får skideballer af dem ... så er det vel trods alt bedre at få kritik af mig  :)
Avatar billede kjoelby Nybegynder
15. marts 2003 - 19:41 #24
Ikke for at pære mere i det, men jeg vil alligevel prøve at dirregere dig hen på adressen www.tdg.dk for at vise hvad meningen er.
Ideen med at vise siden Cromeles er at de billeder der vises i kataloget kræver at hele siden tages i brug. Jeg er skam åben for kritik og stikker ikke hovedet i busken, men stopper når jeg kan se at det ikke fører til noget konstruktivt ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
15. marts 2003 - 20:00 #25
Jamen, jeg forstår dig ikke. Kunne det tænkes, at det manglende konstruktive kunne ligge i, at du er inde på noget, andre finder en yderst uhensigtsmæssig løsning? Jeg tror, du roder dig ud i en masse helt overflødige problemer med den valgte løsning.

1. Hvorfor bruge 'cromeless'? Du kan da vise ligeså meget i et alm. popUp-vindue. Du vinder kun nogle ganske få kvadrat-pixels.

2. Hvorfor lukke brugerens browser?

PS: I øvrigt er det kun ganske få browsere, cromeless-vinduer fungerer i.