Avatar billede nixen Nybegynder
10. november 2000 - 16:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

point til ole

http://www.eksperten.dk/spm/32709

- ok, fair nok, så blev jeg belært istedet for at belære ... :)

Men risikerer du ikke at contentFramens innerHTML bliver evalueret før slut-taggene?
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 18:37 #1
<ole>
Tusind tak, nixen! Du er sq en fair gut ;o)  Det er såmænd ikke så længe siden, jeg selv fik én over snablen...you can\'t win \'em all! :o)

Jeg forstår din bekymring sådan, at du er bange for, at filen loades ind i <div>\'et, før </body> og </html> (brok dig lige, hvis det ikke er det, du mener).
Det er ikke noget problem, da filen, der loades ind slet ikke behøver indeholde HTML- eller BODY-tags. HTML\'en fortolkes alligevel.
/mvh
</bole>
Avatar billede nixen Nybegynder
10. november 2000 - 18:46 #2
Det jeg tænkte på var nu mest hvis div\'en når at indeholde
<script>parent.osv()
, men ikke når at få </script> med...

OK, det ligger lige efter funktionskaldet, så det sker nok meget,meget,meget sjældent og kun på et super langsomt modem, men jeg kunne bare forestille mig at det ville give lidt ærgelige resultater at have en div indeholdende en script-blok-start uden slut... Dog siger man jo at 50% af koden til IE udelukkende håndterer fejlagtig HTML, og i dette tilfælde kan det jo godt være den automatisk indsætter en script-slut før noget den genkender som et HTML-tag... Det kan jeg da lige teste..
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 19:02 #3
Funktionen kaldes fra <IFRAME>\'en. Herefter loades filen ind i <div>\'et - og her er kaldet egentlig uden interesse. Er det mon et acceptabelt svar på, hvad du spurgte om?

Jeg er fuldstændig hjernedød af at skrive koder...er på vej hjem fra arbejde og har arbejdet i nærmest døgndrift i et par dage, så tag dig ikke af, hvis jeg svarer lidt tåget  *LOL*
Bær venligst over.........  ;o)
/mvh
Avatar billede nixen Nybegynder
10. november 2000 - 19:13 #4
Det der med døgndrift kender jeg kun alt for godt - men det er nu ikke selve funktionskaldet jeg snakker om.

Hvis nu indholdet af iframen var fyldt med fejl så ville DIV\'en naturligvis også være fyldt med fejl - tilsvarende ville manglende slut-tags give fejl, f.eks.

trin 1) Iframe loades
trin 2) Iframe kalder parentFunktion
trin 3) parentFunktion sætter contentDiv.innerHTML = Iframe.innerHTML
Her er så (muligvis) et problem: hvis Iframe.innerHTML på dette tidspunkt er lig \"<html><head><title>Iframe Title</title></head><body>Iframe indhold<script language=javascript>parentFunktion()\"

er der jo ikke noget slut-script tag!
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 19:19 #5
Jeg kan godt se, hvad du mener...jeg har ikke været ude for problemer med det...jeg har ellers brugt det mange gange.
Kan ikke lige overskue det nu...2+2 er cirka...ehhhhh...lidt under 5 - i øjeblikket *LOL*
Må kikke på det senere - laver lige et bookmark  ;o)
/mvh