Avatar billede tjalle Nybegynder
13. marts 2003 - 11:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fra JS-funktion til PHP-funktion...

Hey;

Jeg har en side der bruger nogle js-krypteringsfunktioner. Disse funktioner skal jeg gengive i PHP, da jeg skal klare den samme opgave serverside, som siden gør clientside...

Funktioner er bla. md5, og den eksisterer allerede i PHP.
Men de andre kan jeg umiddelbart ikke finde..

Findes de??
Eller er der nogen der kan porte dem til PHP?

FUNKTION 1: "binl2hex"
js:

function binl2hex(binarray)
{
  var hex_tab = "0123456789abcdef"
  var str = ""
  for(var i = 0; i < binarray.length * 4; i++)
  {
    str += hex_tab.charAt((binarray[i>>2] >> ((i%4)*8+4)) & 0xF) +
          hex_tab.charAt((binarray[i>>2] >> ((i%4)*8)) & 0xF)
  }
  return str
}

FUNKTION 2: "str2binl"
js:

function str2binl(str)
{
  var nblk = ((str.length + 8) >> 6) + 1 // number of 16-word blocks
  var blks = new Array(nblk * 16)
  for(var i = 0; i < nblk * 16; i++) blks[i] = 0
  for(var i = 0; i < str.length; i++)
    blks[i>>2] |= (str.charCodeAt(i) & 0xFF) << ((i%4) * 8)
  blks[i>>2] |= 0x80 << ((i%4) * 8)
  blks[nblk*16-2] = str.length * 8
  return blks
}

Håber på at et kvikt hoved kan lave dem om til PHP...

Tj.
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. marts 2003 - 11:29 #1
Det kan godt være, at jeg har misforstået dig, men du skal bruge 2 funktioner der konverterer henholdsvis fra binær til hex, og fra en string til binær?
Så skal du nok kigge på de 2 funktioner her:

http://www.php.net/manual/en/function.bin2hex.php

http://www.php.net/manual/en/function.pack.php
Avatar billede tjalle Nybegynder
13. marts 2003 - 11:34 #2
jeps.. men de skal være 100% identiske med de 2 ovenstående, da de skal erstatte dem!
Avatar billede tjalle Nybegynder
13. marts 2003 - 11:37 #3
og det er bin2hex i php ikke..

str2bin eksisterer slet ikke!
Avatar billede ghazaleh Nybegynder
13. marts 2003 - 11:48 #4
ja den hedder bin2hex i php

med hensyn til at konvertere en streng til binær, så kig på det sidste link, der er der beskrevet en funktion, der konverterer fra ascii til binær. Jeg har ikke lige tid til at kigge på hvordan de passer ind i din definition, men jeg vil gerne gøre det senere
Avatar billede tjalle Nybegynder
13. marts 2003 - 11:58 #5
php:bin2hex er IKKE identisk med den funktion jeg pastede herover... Den ene returnerer et array og den anden en string.

Jeg er kun interesseret i en PHP-udgave af ovenstående js-funktioner.
Jeg er bare ikke superb til at læse den js-funktioner, ellers havde jeg selv lavet en PHP-udgave..
Avatar billede tjalle Nybegynder
16. april 2003 - 00:11 #6
point tilbage!