Avatar billede mwr Nybegynder
12. marts 2003 - 17:46 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Fejl under upload??

Jeg skal uploade et lille billede til min mysql database gennem min PHP side. Der kommer en fejl jeg ikke ved hvad jeg skal gøre ved. (nederst)

<HTML>
<HEAD><TITLE>Store binary data into SQL Database</TITLE></HEAD>
<BODY>
<?php
// code that will be executed if the form has been submitted:

if ($submit) {

    // connect to the database
    // (you may have to adjust the hostname,username or password)

    MYSQL_CONNECT("host", "db", "pass");
    mysql_select_db("db");

    $data = addslashes(fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)));

    $result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO binary_data (description,bin_data,filename,filesize,filetype) ".
        "VALUES ('$form_description','$data','$form_data_name','$form_data_size','$form_data_type')");

    $id= mysql_insert_id();
    print "<p>This file has the following Database ID: <b>$id</b>";

    MYSQL_CLOSE();

} else {

    // else show the form to submit new data:
?>

    <form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF; ?>" enctype="multipart/form-data">
    File Description:<br>
    <input type="text" name="form_description"  size="40">

    <br>File to upload/store in database:<br>
    <input type="file" name="form_data"  size="40">
    <p><input type="submit" name="submit" value="submit">
    </form>

<?php
}
?>
</BODY>
</HTML>

===FEJL===

Warning: open_basedir restriction in effect. File is in wrong directory in /usr/www/gerbil_dk/public_html/test/upload1/gem.php on line 23

Warning: fopen("/tmp/phpPzZvRF", "r") - Operation not permitted in /usr/www/gerbil_dk/public_html/test/upload1/gem.php on line 23

Warning: Supplied argument is not a valid File-Handle resource in /usr/www/domæne/public_html/test/upload1/gem.php on line 23

This file has the following Database ID: 6

Filen bliver uploadet på trods af fejlen... er det bare den medlertidige fil der ikke kan oprettes??

Jeg kan heller ikke få mit billede vist på min anden PHP side, er der en der komme med et hurtig script??

Tak

Martin
Avatar billede sukos Juniormester
12. marts 2003 - 19:19 #1
"open_basedir restriction in effect"
Prøv at bruge $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ."/videre/sti/";
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 21:17 #2
er du hosted af cliche??
Avatar billede mwr Nybegynder
14. marts 2003 - 12:50 #3
ja, er hostet af Cliche
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 15:31 #4
jeg har haft samme problemer hos dem... tænker lige over hvad det kan være..
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 15:38 #5
script til at vise billede:

<?php

if ($id) {

@MYSQL_CONNECT("mysql.cliche.dk","","");
@mysql_select_db("");

$q = "SELECT billede, billede_filtype FROM billeder WHERE id=".$id;

$result = @MYSQL_QUERY($q);

$data = @MYSQL_RESULT($result,0,"billede");
$type = @MYSQL_RESULT($result,0,"billede_filtype");

header( "Content-type: $type" );
echo $data;

}

?>

og den gemmer du bare som billede.php. Hent billedet med urlen: billede.php?id=6

det andet er lidt sværere... hmmm hvor meget fylder billedet??
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 15:39 #6
skulle have været et svar
Avatar billede mwr Nybegynder
14. marts 2003 - 16:16 #7
TAk for det, billederne fylder omkring 50kb.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 16:26 #8
ehm...
i dunt know... det er sandssynligvis ikke cliche's fejl.. bruger næsten samme script på min HB-side, og det virker... http://spil.qpq.dk

ehm..?? er lidt lost i det her må jeg indrømme...  tænker lige engang mere
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 16:31 #9
det er denneher linie der er linie 23, righ??

$data = addslashes(fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)));

forresten... du har hentet scriptet fra hotscripts.com ;)
Avatar billede mwr Nybegynder
14. marts 2003 - 16:53 #10
jeg kan stadig ikke se billederne. Måske er de alligevel ikke blevet uploadet ordenligt alligevel...
Avatar billede mwr Nybegynder
14. marts 2003 - 16:55 #11
ja det er ikke noget jeg selv har skrevet:) Hvis jeg havde kunne jeg måske selv finde fejlen, menjeg er lidt lost
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 17:01 #12
så uploader den nok ikke rigtigt.. gider du smide et link?
Avatar billede mwr Nybegynder
14. marts 2003 - 17:03 #13
link til hvad?
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2003 - 17:09 #14
scriptet med fejlen og det hele...