Avatar billede disher Nybegynder
12. marts 2003 - 17:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

PHP: dropdown list og database halløj

Jeg har en dropdown som henter alle kategorier fra min database:

<SELECT NAME="kategori">
<?
  while($row = mysql_fetch_row($sql_resultkategori))
  {
  echo("<option value=\"$row[0]\">$row[0]</option>");
  }
?>
</SELECT>

Men når jeg går tilbage og vil rette den valgte kategori til et andet, så vil jeg have den aktuelle kategori til at være selected! Hvordan gøres dette?
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2003 - 21:19 #1
kan jeg få noget mere af scriptet.. ??  noget med if ($aktuel) { echo " selected="selected" }
Avatar billede disher Nybegynder
12. marts 2003 - 23:35 #2
Ja okay, jeg fik løst det sådan:

<option value=\"$row[0]\" <?if($row[0] == $rownavn[navn]){echo("SELECTED");}?>><?echo ("$row[0]");?></option>

takker
Avatar billede disher Nybegynder
12. marts 2003 - 23:54 #3
Eller rettere:

<option value="<?echo("$row[0]");?>" <?if($row[0] == $rownavn[navn]){echo("SELECTED");}?>><?echo("$row[0]");?></option>
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2003 - 12:38 #4
hvis du vil have xhtml skal den hedde  selected="selected istedet, men det må du jo selv om ;) takker for pointsne