Avatar billede drawn Nybegynder
12. marts 2003 - 14:57 Der er 6 kommentarer

ZyXEL 642R + Webserver?

Hej

Jeg har for nylig fået erstattet min Cisco 677 router med en ZyXEL 642R router fra CyberCity, og det fungerer da også ganske fint. Det eneste problem er, at jeg ikke kan se siderne der ligger på min webserver (og diverse andre services som ftp) via min eksterne IP. Dette problem skyldes ikke mangel på nat entries, da den snildt kan sés af andre folk på nettet. Jeg kontaktede CC Support, og fik at vide at problemet skyldes at ZyXEL 642R ikke formår at "videresende" mig til den interne ip, da jeg har samme WAN-IP som den selv, og fik at vide at hvis jeg installerede en proxyserver, ville det løse problemet. Er der nogen der har erfaringer med dette?

Jeg har midlertid løst problemet ved i winnt\system32\drivers\etc\hosts at tilføje følgende linier:

<intern ip> <domænenavn.dk>
<intern ip> <www.domænenavn.dk>
osv.

Håber I kan hjælpe mig.
Mvh. Thomas
Avatar billede riversen Nybegynder
12. marts 2003 - 15:04 #1
hvad? du har den samme wan ip som den selv...hvordan skal det forstås?
Avatar billede kr-data Nybegynder
12. marts 2003 - 15:33 #2
Jeg ved at en proxyserver er meget svær at sætte op, men hvis du prøver at fortælle mig hvilked webserver du bruger. Jeg kan ikke forså din windows laver brok her, fordi windows plejer altid at kunne finde sin egen ip
Avatar billede serverservice Praktikant
13. marts 2003 - 22:54 #3
Lytter, måske får jeg svar på et gammelt spørgsmål. Sjovt nok får lidt samme problem med ics/nat på w2ksrv....fra en klient.
Avatar billede pissed_squirrel Nybegynder
10. december 2003 - 21:39 #4
Problemet er jo ikke at WIndows ikke kan finde sig selv, men at Routeren ikke kan finde ud af at sende ham tilbage til sin egen Wan-ip da de begge 2 er ens

Håber det gav mening

Jeg har samme problem som drawn, så jeg vil gerne have en uddybning mht det han skriver om hosts filen !?
Avatar billede minau Nybegynder
02. april 2004 - 23:18 #5
Hehe - kom ind her fordi jeg selv havde samme problem.

Men

jeg løste det - fandt løsningen på nettet. - men det er længe siden - og nu kan jeg ik huske hvor det var

det er noget med at routeren ikke tillader roleback eller noget - måske hed det loop. Hmm - men jeg leder videre - skal nok smide svar hvis j finder der (igen)
Avatar billede pissed_squirrel Nybegynder
03. april 2004 - 00:06 #6
Som minau skriver hedder det loopback og det kan gøre sådan her igennem Telnet

Skriv dette:

ip nat loopback on