Avatar billede kernelx Juniormester
12. marts 2003 - 12:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

include () <--- også hvis der er flere server, som er med?

problemet er, at jeg har to servere. På den ene har jeg masser af php-funktioner.

nu skal en side på den anden server bruge en funktion på den første.

jeg har tænkt mig, at jeg laver det på samme måde som man laver server-intern ... jeg includerer filen. (bare denne gang med http... angivelser):

<?
$test = "xyz";
include ("http://testserver/funktioner/test_funktion.php");
test_funktion ($test);
?>

men hvis jeg laver det på denne måde, siger den, at den ikke kan finde funktionen --> test_funktion ()
....
hvad laver jeg forkert ... er det overhovedet muligt?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 12:58 #1
Ikke muligt sådan. Din inkludering giver kun genereret HTML-kode,
og der er vel ikke noget.

Kald filen .txt eller .inc i stedet for - men så kan alle læse den.

Eller læg den på begge servere.
Avatar billede exp Juniormester
12. marts 2003 - 13:01 #2
... men hvis den hedder .inc eller .txt kan alle jo gå ind og læse indholdet af den...
Avatar billede binderup Nybegynder
12. marts 2003 - 13:03 #3
der er en tråd på news der handler om nogenlunde det samme: http://groups.google.com/groups?hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=b4km18%24or1%241%40sunsite.dk&rnum=3&prev=/groups%3Fhl%3Den%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26q%3Dsikkerhed%2Bi%2Bphp%2Bdk.edb

Der viser det sig at det kan lade sig gøre, men at det har betydning hvilken version af PHP man benytter.
Avatar billede cybermolle Nybegynder
12. marts 2003 - 13:19 #4
Nu er jeg bestemt ikke ekspert på dette område, men jeg har alligevel en ide... Hvis der er nogle eksperter derude der kan fortælle om det er en god ide, eller ej - så sig til!

1) Lav et NFS-share på "testserver" af den mappe der indeholder test_funktion.php.

2) Mount det førnævnte NFS-share på den server, skal bruge test_funktion.php. Denne kunne mountes på fx /mnt/php_scripts.

Ret ovennævte php-kode til:

<?php
$test = "xyz";
include("/mnt/php_scripts/test_funktion.php");
test_funktion($test);
?>

- Hjælper det?
Avatar billede kernelx Juniormester
12. marts 2003 - 15:11 #5
efter en lang tænke-runde ... kom jeg selv på, at hvis jeg loader filen directe fra serveren, at den allerede er blevet genereret ... og har kaldet filerne
xzy.p
og det fungerer fint ... og passer jo sammen med de løsnionger, som i kom med.

i øvrigt ... det gør ikke noget, at alle kan læse inholdet. Jeg kan i httpd.conf sige, at kun IP*en fra min anden server må se filerne.

hvis du (erikjacobsen) ... skriver hi til mig ... og klikker på svar ...
så har du 60 points, som jeg skal komme af med.

med venlig hilsen
KernelX
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. marts 2003 - 15:13 #6
hi

...ingen point til mig, tak
Avatar billede php3star Nybegynder
17. marts 2003 - 13:51 #7
bare kald filerne anderledes end php, php3,php4
Avatar billede kernelx Juniormester
17. marts 2003 - 13:56 #8
tak ...