Avatar billede neuro Nybegynder
12. marts 2003 - 12:03 Der er 8 kommentarer

applet.paint - problem

Jeg har lavet en tekst scroller applet, men mangler lige et par finjusteringer før den er færdig.

Jeg har problem med g.drawString ikke forstår min '\n' (newline character), den udskriver det bare i stedet for at lave linieskift. Hvordan får jeg den til at gøre det rigtigt?

Mit sidste spørgsmål er, hvordan laver jeg et hyperlink i min tekst, så det bliver skrevet rigtigt ud med g.drawString, og bliver klikbart?

På forhånd tak!

//NeuRo
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 12:14 #1
Der skal du igang med en stringtokenizer og fontmetrics.
brug fontmetrics til at bestemme font-højden og stringtokenizer til at skrive strengen ud linjevis og incremere en int der viser hvad linje du er på.
Avatar billede neuro Nybegynder
12. marts 2003 - 12:26 #2
ok, tak.

men hvad med hyperlinks?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 12:33 #3
lidt sværere. har du overvejet at lave det objekt-orienteret?
Avatar billede neuro Nybegynder
12. marts 2003 - 12:34 #4
ikke lige i første omgang ;)

har du et bud på hyperlinks?
Avatar billede neuro Nybegynder
12. marts 2003 - 12:38 #5
private String[] split(String s,String delim) {

            StringTokenizer tokens=new StringTokenizer(s,delim);
            int len=(tokens.countTokens()+2);
            String[] tmp=new String[len];

            for (int i=0;i<=len;i++) {
                if (tokens.hasMoreTokens()) {
                    tmp[i]=tokens.nextToken();
                } else {
                    break;
                }

            return tmp;

        }

det virker altså ikke ... den forstår ikke at jeg har en '\n' i min String. "Dette er en\n test"...

Hvordan kan det være?!?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 13:19 #6
du er vel sikker på at \ ikke er blevet oversat til '\\' altså backslash?
hyperlinks er lidt sværere. du kan fange MouseEvents og checke koordinaterne, men det bliver ikke køn kode.
Avatar billede repsak Nybegynder
13. marts 2003 - 17:12 #7
Sådan laver du et hyperlink:
Lav en Label
Lav en MouseListener på din Label
  ved mouseEntered kan din label skifte farve med label.setForeground(Color.blue) - mener jeg
  ved onclick kan du bare åbne en URL
Avatar billede repsak Nybegynder
20. juni 2003 - 15:32 #8
virker det? :-)