Avatar billede sagdjb Nybegynder
12. marts 2003 - 10:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

POST i servlets

Jeg sidder lige med et mindre problem. Hvis der bliver POST'et til min servlet, hvordan får jeg så fat i dataene, når de IKKE har et navn??

Jeg kan ikke løbe igennem request.getParameterNames(), og request alene giver ikke dataene. Jeg har også prøvet med getParameterMap - også uden held.

Det må være meget simpelt, og jeg bare har stirret mig blind. Men jeg kan simpelthen ikke få det til at spille.
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 11:16 #1
Var det ikke lettere at give dem et navn. Det er jo required så det skulle ikke undre mig om de data bliver ignoreret.
Avatar billede sagdjb Nybegynder
12. marts 2003 - 11:21 #2
Problemet er lidt at det program det poster dataene til mig, ikke indeholder et navn på dataene, og det kan jeg jo ikke gøre noget.

Jeg kigger lidt på BufferedInputStream... det lader til at den måske kan løse mine kvaler!?!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 11:27 #3
prøv at poste til noget lig dette her
import java.io.*;
import javax.servlet.*;
import javax.servlet.http.*;

public class RequestServlet extends HttpServlet implements SingleThreadModel {

    public void doPost(HttpServletRequest req, HttpServletResponse res) throws ServletException, IOException {
        ServletInputStream sis = req.getInputStream();
        ServletOutputStream sos = res.getOutputStream();
        int temp;
        while ((temp = sis.read())!=-1) {
            sos.write((byte) temp);
        }

til en start. den skriver bare requesten tilbage igen. hvis dine data er der, kan du hente dem. Ellers er du lost.
Avatar billede sagdjb Nybegynder
12. marts 2003 - 11:37 #4
Det virker... Så kan jeg selv komme videre herfra... Mange takker, der ligger nogle point til dig hvis du opgrade det til et svar!
Avatar billede =maddog= Nybegynder
12. marts 2003 - 12:17 #5
Det gør jeg så.