Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:10 Der er 58 kommentarer og
1 løsning

Notice: Undefined variable (PHP)

Jeg har installeret apache http server og installeret den nyeste php software på min windows server.
Har hentet et tagwall script, sat det op adressen er

http://www.aprilsnar.net/tagwall/tagwall.php
Det virker ikke :(

Så smed jeg det op på mit andet domæne som vist nok kører på unix server ting.

www.udiet.dk/tagwall/tagwall.php

Der virker det udemærket.

Hvad skal der til for at jeg kan få min egen server til at funkere til det script ??
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:11 #1
Læs på register global.
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:11 #2
Må vi se lidt kode? :)
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:12 #3
Så hvis der står if($var) skal der stå if(isset($_POST['var'])) istedet
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:12 #4
<?
if($farve && $navn && $tag) {
$tag = ereg_replace("<","&lt;",$tag);
$tag = ereg_replace(">","&gt;",$tag);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:15 #5
Kan det have noget at gøre med php 3 eller 4 Er der forskel i sprog ?
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:15 #6
if($farve && $navn && $tag) {

Skal jo så være:

if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:15 #7
Nej.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:17 #8
<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
$_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
$_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$_POST['navn']</a></td><td><font color=\"$_POST['farve']\" valign=\"top\">$_POST['tag']</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:17 #9
Funker stadig ikke helt efter hensigten !

Desværre !
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:17 #10
francodavid >> og hvorfor så ikke?
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:19 #11
schaefner -> ??
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:19 #12
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:20 #13
francodavid >> Din kommentar 11/03-2003 22:15:55 "Nej."
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:21 #14
Prøv denne:

<?
if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
$tag = strip_tags($_POST['tag']);
$email = strip_tags($_POST['email']);
$navn = strip_tags($_POST['navn']);
$farve = strip_tags($_POST['farve']);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s", $mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto: $email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:22 #15
Det var måske nok unædvendig at lave strip_tags på $farve:

<?
if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
$tag = strip_tags($_POST['tag']);
$email = strip_tags($_POST['email']);
$navn = strip_tags($_POST['navn']);
$farve = $_POST['farve'];

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s", $mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td  valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto: $email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, r);
if($fp) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, w);
if($fp) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:23 #16
Prøv denne:
<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
$_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
$_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);
$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$_POST['email']\">$_POST['navn']</a></td><td><font color=\"$_POST['farve']\" valign=\"top\">$_POST['tag']</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, "r");
if(isset($fp)) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, "w");
if(isset($fp)) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>

schaefner -> Var ikke til dig.
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:23 #17
tæt på den viser bare lige et par fejl !
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:23 #18
chico >> Virker min?
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:25 #19
schaefner -> Ikke uden warnings...
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:25 #20
Schaefner >Nope desværre det er den der er på nu.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:27 #21
Læg nu bare den ind jeg har smidt til dig...
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:28 #22
Francodavid> Nu er det din version der ligger der

Virker stadig ikke!
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:30 #23
Hmmm, din server kender ikke forskel på ' og ".... underlig opsætning... to sek.
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:31 #24
prøv den her:

<?
if(isset($_POST['skriv']) {
    if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
        $tag = strip_tags($_POST['tag']);
        $email = strip_tags($_POST['email']);
        $navn = strip_tags($_POST['navn']);
        $farve = $_POST['farve'];
        $fil = "tagwall.txt";
        $mam = time() - 7200;
        $tid = date("G:i:s", $mam);
        $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto: $email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";
        $fp = fopen($fil, r);
        if($fp) {
            $filArray = file($fil);
            $result = implode("", $filArray);
            $result = "$str$result";
            fclose($fp);
        }
        $fp = fopen($fil, w);
        if($fp) {
            fputs($fp, $result);
            fclose($fp);
        }
        header("location: tagwall.php");
    } else {
        header("location: tagwall.php?fejl=on");
    }
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:31 #25
Francodavid > Kan man ændre på det eller hvad ?
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:32 #26
<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
$_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
$_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);

$fil = "tagwall.txt";
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s",$mam);

$email = $_POST['email']
$navn = $_POST['navn']
$farve = $_POST['farve']
$tag = $_POST['tag']

$str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

$fp = fopen($fil, "r");
if(isset($fp)) {
$filArray = file($fil);
$result = implode("", $filArray);
$result = "$str$result";
fclose($fp);
}
$fp = fopen($fil, "w");
if(isset($fp)) {
fputs($fp, $result);
fclose($fp);
}

header("location: tagwall.php");
}
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:33 #27
chico -> Ja, i php.ini, kan ikke lige huske hvilket keyword.
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:34 #28
$email = $_POST['email']
$navn = $_POST['navn']
$farve = $_POST['farve']
$tag = $_POST['tag']

Skal være:
$email = $_POST['email'];
$navn = $_POST['navn'];
$farve = $_POST['farve'];
$tag = $_POST['tag'];
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:34 #29
Der er en fejl i min:

<?
if(isset($_POST['skriv'])) {
    if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
        $tag = strip_tags($_POST['tag']);
        $email = strip_tags($_POST['email']);
        $navn = strip_tags($_POST['navn']);
        $farve = $_POST['farve'];
        $fil = "tagwall.txt";
        $mam = time() - 7200;
        $tid = date("G:i:s", $mam);
        $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto: $email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";
        $fp = fopen($fil, r);
        if($fp) {
            $filArray = file($fil);
            $result = implode("", $filArray);
            $result = "$str$result";
            fclose($fp);
        }
        $fp = fopen($fil, w);
        if($fp) {
            fputs($fp, $result);
            fclose($fp);
        }
        header("location: tagwall.php");
    } else {
        header("location: tagwall.php?fejl=on");
    }
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:35 #30
Kan man kopiere en php.ini fra feks en anden server og bruge den eller er der mange lokale ting i filen ?

Virker stadig ikke !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:36 #31
Det kan du godt, men være forsigtig.

Læs: 11/03-2003 22:34:19
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:41 #32
Francodavid  nu er der ingen fejl..

men heller ingenting overhovedet !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:42 #33
Virker da fint fra mig af....
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:44 #34
schaefner din ligger paa http://www.aprilsnar.net/sch/tagwall.php
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:44 #35
Dog er der en fejl med date...
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:44 #36
francodavid virker denne fra dig __

http://www.aprilsnar.net/tagwall/tagwall.php
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:45 #37
Ja... hvad skulle den fejle, bortset fra den fejl der er med dato'en?
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:46 #38
Jo tak nu virker den ogs[ her !

Skulle lige lukke vinduet.

Det var bar dajlig !
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:46 #39
Prøv den her:

<?
if(isset($_POST['skriv'])) {
    if(isset($_POST['farve'], $_POST['navn'], $_POST['tag'])) {
        $tag = strip_tags($_POST['tag']);
        $email = strip_tags($_POST['email']);
        $navn = strip_tags($_POST['navn']);
        $farve = $_POST['farve'];
        $fil = "tagwall.txt";
        $mam = time() - 7200;
        $tid = date("G:i:s", $mam);
        $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto: $email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";
        $fp = fopen($fil, r);
        if($fp) {
            $filArray = file($fil);
            $result = implode("", $filArray);
            $result = "$str$result";
            fclose($fp);
        }
        $fp = fopen($fil, w);
        if($fp) {
            fputs($fp, $result);
            fclose($fp);
        }
        header("location: tagwall.php");
    }
?>
<html>
<head>
<title>Tagwall</title>
</head>

<font face="verdana">

<form action="tagwall.php" method="post">

<table border="0" align="center">
<tr><td><b>Farve:</b></td><td><b>Navn</b></td><td><b>Email:</b></td><td><b>Annonce:</b></td><td></td></tr>
<tr><td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td><td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td><td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td><td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td></tr>
</table>

</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr><td><b>Tid:</b></td><td><b>Navn:</b></td><td><b>Tag:</b></td></tr>
<?
readfile("tagwall.txt");
?>
</table>

</font>

</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:46 #40
dato ?
du mener tid ?
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:47 #41
schaefner -> Kig lige i PHP manualen under fopen.....
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:47 #42
chico -> Ja, det bliver gjort helt forkert.
Avatar billede schaefner Juniormester
11. marts 2003 - 22:48 #43
Har fundet fejlen ;)
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:48 #44
Ja den er lige et par timer bagefter !
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:50 #45
det er vel noget med de -7200
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:51 #46
$mam = time() - 7200;
$tid = date("G:i:s", $mam);

Skal bare være:

$tid = date("G:i:s");
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:53 #47
Hvis jeg kunne n[ fik du et stort kram !

Jeg har boevlet med dette i snart en uge..

Du har fuldt ud fortjent dine point !

Men kan du sige hvorfor der skulle alle de aendringer til _
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:55 #48
Ja, det er flere ting, for det første har du warnings slået til og det andet har du register globals fra.
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 22:57 #49
Ville det kunne have gjort det ved at aendre det , og er det nemt ?
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 22:59 #50
Ja, så skulle der intet ændres, men det ville ikke være korrekt PHP, det er er det stadig ikke det du har.... men det er bedre.
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 23:01 #51
Hm ok du faar dine veltjente point !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 23:02 #52
Dette er nok lidt flottere både HTML og PHP.

<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
    $_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
    $_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);

    $fil = "tagwall.txt";
    $tid = date("G:i:s");

    $email = $_POST['email'];
    $navn = $_POST['navn'];
    $farve = $_POST['farve'];
    $tag = $_POST['tag'];

    $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

    $fp = fopen($fil, "r");
    if(isset($fp)) {
        $filArray = file($fil);
        $result = implode("", $filArray);
        $result .= $str
        fclose($fp);
    }
    $fp = fopen($fil, "w");
    if(isset($fp)) {
        fputs($fp, $result);
        fclose($fp);
    }

    header("location: tagwall.php");
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Tagwall</title>
</head>

<body style="font-family: Verdana;">

<form action="tagwall.php" method="post">
<table border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Farve:</b></td>
    <td><b>Navn</b></td>
    <td><b>Email:</b></td>
    <td><b>Annonce:</b></td>
    <td></td>
</tr>
<tr>
    <td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>
    <td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
    <td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td>
</tr>
</table>
</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Tid:</b></td>
    <td><b>Navn:</b></td>
    <td><b>Tag:</b></td>
</tr>
<?readfile("tagwall.txt");?>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 23:06 #53
Francodavid  dette er dit sidste http://www.aprilsnar.net/old/tagwall.php

det dur da ikke !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 23:07 #54
Og endnu bedre:
<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
    $_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
    $_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);
    $fil = "tagwall.txt";
    $tid = date("G:i:s");
    $email = $_POST['email'];
    $navn = $_POST['navn'];
    $farve = $_POST['farve'];
    $tag = $_POST['tag'];
    $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

    if($fp = fopen($fil, "r")) {
        $result = implode("", file($fil));
        $result .= $str
        fclose($fp);
    }
    if($fp = fopen($fil, "w")) {
        fputs($fp, $result);
        fclose($fp);
    }

    header("location: tagwall.php");
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Tagwall</title>
</head>

<body style="font-family: Verdana;">

<form action="tagwall.php" method="post">
<table border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Farve:</b></td>
    <td><b>Navn</b></td>
    <td><b>Email:</b></td>
    <td><b>Annonce:</b></td>
    <td></td>
</tr>
<tr>
    <td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>
    <td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
    <td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td>
</tr>
</table>
</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Tid:</b></td>
    <td><b>Navn:</b></td>
    <td><b>Tag:</b></td>
</tr>
<?readfile("tagwall.txt");?>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 23:09 #55
Mig og mine ;'er:
<?
if(isset($_POST['farve']) && isset($_POST['navn']) && isset($_POST['tag'])) {
    $_POST['tag'] = ereg_replace("<","&lt;",$_POST['tag']);
    $_POST['tag'] = ereg_replace(">","&gt;",$_POST['tag']);
    $fil = "tagwall.txt";
    $tid = date("G:i:s");
    $email = $_POST['email'];
    $navn = $_POST['navn'];
    $farve = $_POST['farve'];
    $tag = $_POST['tag'];
    $str  = "<tr><td valign=\"top\">$tid</td><td valign=\"top\" nowrap><a href=\"mailto:$email\">$navn</a></td><td><font color=\"$farve\" valign=\"top\">$tag</font></td></tr>\n";

    if($fp = fopen($fil, "r")) {
        $result = implode("", file($fil));
        $result .= $str;
        fclose($fp);
    }
    if($fp = fopen($fil, "w")) {
        fputs($fp, $result);
        fclose($fp);
    }

    header("location: tagwall.php");
}
?>

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Tagwall</title>
</head>

<body style="font-family: Verdana;">

<form action="tagwall.php" method="post">
<table border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Farve:</b></td>
    <td><b>Navn</b></td>
    <td><b>Email:</b></td>
    <td><b>Annonce:</b></td>
    <td></td>
</tr>
<tr>
    <td><select name="farve"><option value="black">Sort</option><option value="darkred">Rød</option><option value="darkblue">Blå</option><option value="darkgreen">Grøn</option></select></td>
    <td><input type="text" name="navn" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="email" maxlength="40"></td>
    <td><input type="text" name="tag" size="40" maxlength="200"></td>
    <td><input type="submit" name="skriv" value="Skriv"></td>
</tr>
</table>
</form>

<table width="650" border="0" align="center">
<tr>
    <td><b>Tid:</b></td>
    <td><b>Navn:</b></td>
    <td><b>Tag:</b></td>
</tr>
<?readfile("tagwall.txt");?>
</table>

</body>
</html>
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 23:10 #56
Hovsa nu kommer det nyeste i bunden !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 23:11 #57
$result .= $str;

Ændres til:
$result =. $str;
Avatar billede chico Nybegynder
11. marts 2003 - 23:14 #58
Never mind jeg er fuldt ud tilfreds !
Avatar billede francodavid Nybegynder
11. marts 2003 - 23:15 #59
Jammen så velbekommen.