Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 19:29 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ændre udskrift af kalender

Jeg har nedenstående kalender, som hvis jeg opretter et event på eksempelvis 13-03-2003, så er eventet oprettet på 13-03-2003 + 13-03-2004 + 13-03-2005 osv. Det vil jeg gerne have lavet om, således at hvis jeg opretter et event på ovenstående dag, så bliver det kun vist i kalenderen den dag og det år!

Der er et felt i db'en der hedder aar! Således at et event kan knytte sig til en eksagt dato.

Kan nogen hjælpe med at løse det problem?

Et udpluk af min kalender:

<%
DBQ=Server.MapPath("kalender.mdb")
Set oConn = createObject("ADODB.Connection")
oConn.open "driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};dbq="&DBQ

dtmDate = Request.QueryString("date")
dtmToday = Date

If dtmDate = "" Then
  dtmDate = Date
Else
  dtmDate = CDate(dtmDate)
End if

thismonth = (Month(date)) & "/1/" & Year(date)
absolutemonth1 = (Month(date)) & "/1/" & (Year(date)+1)
absolutemonth = (Month(date)-1) & "/1/" & (Year(date)+1)
lastmonth = (Month(date)-1) & "/1/" & Year(date)
intYear = Year(dtmDate)
strMonth = MonthName(Month(dtmDate))
intDayOfMonth = Day(dtmDate)
dtmFirstDate = DateAdd("d", (-intDayOfMonth)+1, dtmDate)
intFirstDay = Weekday(dtmFirstDate, vbMonday)

minus = DateAdd("m",-1,dtmFirstDate)
plus = (DateAdd("m",1,dtmFirstDate))
%>

<td width="78"><div align="center" class="overskrift-fed"><strong><%=strmonth%><br>
                      <%=intyear%> </strong></div></td>
                  <td width="226"><table width="150" height="34" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" bgcolor="E4CCB5" valign="top">
                      <tr class="style-calender">
                        <td width="21" height="17" align="center">Man</td>
                        <td width="13" align="center">Tir</td>
                        <td width="18" align="center">Ons</td>
                        <td width="16" align="center">Tor</td>
                        <td width="15" align="center">Fre</td>
                        <td width="15" align="center">Lør</td>
                        <td width="22" align="center">Søn</td>
                      </tr>
                      <%
For y = 1 to 6
  If blnLast <> True Then
    Response.Write "<tr>"
    For x = 1 to 7
      intLoopDay = intLoopDay + 1
      If intLoopDay >= intFirstDay Then
        dtmCurDate = DateAdd("d", intLoopDay-intFirstDay, dtmFirstDate)
        If Month(dtmCurDate) = Month(dtmFirstDate) Then
                    Set rs=oConn.Execute("Select * from kalender where dag="&day(dtmCurDate)&" and mdr="&month(dtmCurDate))
        year1=("2004")
          If dtmCurDate = dtmToday Then
                        If Not rs.EoF Then
                            ' Her udskrives dags dato
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If
          Else
                        If Not rs.EoF Then
                        ' Her udskrives de reserverede datoer
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#D9BC4C class='style-calender'><a href=udskrivevent.asp?dato="&dtmCurDate&" class='style-calender' target='today'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If
          blnLast = False
        Else
          Response.Write "<td align=center> </td>"
          blnLast = True
        End If
      Else
        Response.Write "<td align=center> </td>"
        blnLast = True
      End if
    Next
  End If
Next
Response.Write "</td></tr>"
%>
Avatar billede medions Nybegynder
11. marts 2003 - 19:31 #1
Du siger bare:

If Day(Date()) = Day(rs("dato")) And Month(Date()) = Month(rs("dato")) And Year(Date()) = Year(rs("dato)) Then

Vis indlæget

End If

//>Rune
Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 19:46 #2
Der kommer denne fejl:

error '80020009'
Exception occurred.

/kalender.asp, line 173

Jeg ved ikke lige om jeg har sat den ind det rigtige sted med se her:
Billede af koden: http://www.kunop.dk/images/eks.gif
Avatar billede medions Nybegynder
11. marts 2003 - 19:47 #3
Jeg kan jo ikke se hele koden :-)

Men hvad er dit udtræk af rs("dato")

//>Rune
Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 19:53 #4
Prøv at se dette link. Her har jeg lavet en response.Write rs("dato") oppe over selve kalenderen.
http://www.kunop.dk/log/kalender1/kalender.asp?date=01-01-2003
Avatar billede medions Nybegynder
11. marts 2003 - 19:53 #5
Hmm prøv lige at gør sådan her:

If Day(Date()) = Day(rs("dag")) And Month(Date()) = Month(rs("mdr")) And Year(Date()) = Year(rs("year1")) Then

//>Rune
Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 19:56 #6
Fejlen opstår igen...
Avatar billede medions Nybegynder
11. marts 2003 - 19:58 #7
Prøv at poste den kode du har sat ind her på E.

//>Rune
Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 20:00 #8
If dtmCurDate = dtmToday Then
                        If Not rs.EoF Then
                            ' Her udskrives dags dato
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If
          Else

                        If Day(Date()) = Day(rs("dag")) And Month(Date()) = Month(rs("mdr")) And Year(Date()) = Year(rs("aar")) Then
                        response.Write rs("dato")
                        ' Her udskrives de reserverede datoer
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#D9BC4C class='style-calender'><a href=udskrivevent.asp?dato="&dtmCurDate&" class='style-calender' target='today'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If
Avatar billede medions Nybegynder
11. marts 2003 - 20:03 #9
Prøv lige sådan...:

If dtmCurDate = dtmToday Then
                        If Not rs.EoF Then
                            ' Her udskrives dags dato
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#FA6226 class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If
          Else

                        If Day(Date) = Day(CDate(rs("dag"))) And Month(Date) = Month(CDate(rs("mdr"))) And Year(Date) = Year(CDate(rs("aar"))) Then
                            response.Write rs("dato")
                        ' Her udskrives de reserverede datoer
                            Response.Write "<td align=center bgcolor=#D9BC4C class='style-calender'><a href=udskrivevent.asp?dato="&dtmCurDate&" class='style-calender' target='today'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        Else
                            Response.Write "<td align=center class='style-calender'>" & Day(dtmCurDate) & "</a></td>"
                        End If

I hvilken linje er det der er fejl i?

//>Rune
Avatar billede kunop Nybegynder
11. marts 2003 - 20:05 #10
Fejlen opstår stadig i denne linie: If Day(Date) = Day(CDate(rs("dag"))) And Month(Date) = Month(CDate(rs("mdr"))) And Year(Date) = Year(CDate(rs("aar"))) Then

Smutter nu. Kigger på det i morgen
Avatar billede kunop Nybegynder
17. marts 2003 - 21:13 #11
Det er bare SQL forespørgslen der er noget galt med. Har lavet en lille fejl i den, som skal rettes til: Set rs=oConn.Execute ("Select * from kalender where dag="&day(dtmCurDate)&" and mdr="&month(dtmCurDate)&" and aar="&year(dtmCurdate))

Så virker den....