Avatar billede jannestrid Nybegynder
09. november 2000 - 19:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

tekst i en <DIV> hentet fra annen URL.

Jeg har behov for å få plassert formatert tekst fra et (annet) .htm dokument i en navngitt og absolut posisjonert <DIV> - blokk. Hvordan går det til?

Janne
Avatar billede nixen Nybegynder
09. november 2000 - 19:59 #1
Det gør det ikke (medmindre alle brugere har IE5.5 eller NS6), men du kan da bruge en Iframe og positionere den absolut.

Altså medmindre, naturligvis, at du har adgang til et eller andet server-side miljø...
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 01:05 #2
<ole>
nixen >> nixen...det er dog noget guddommeligt vrøvl!
Det er faktisk langt mere bøvlet at gøre i IE end i NS. Du kan gøre således:

<script language=\"JavaScript\">
<!--
ns4 = (document.layers)? true:false
ie4 = (document.all)? true:false

function loadSource(id,url) {
        if (ns4) {
                var lyr = document.layers[id]
                lyr.load(url,lyr.clip.width)
        }
        else if (ie4) {
                parent.bufferFrame.document.location = url;
        }
function loadSourceFinish(id) {
        if (ie4) document.all[id].innerHTML = parent.bufferFrame.document.body.innerHTML
}

//-->
</script>

...i din body skriver du følgende:

<IFRAME style=\"display:none\" name=\"bufferFrame\"></IFRAME>
<DIV id=\"contents\"></DIV>

<a href=\"java script:loadSource(\'contents\',\'din_side.html\');\">load document</a>

Du skal så - hvis du vil lave det X-browser / X-platform - skrive følgende i bunden af det dokument, du loader ind i <div>\'et:

<script language=\"JavaScript\"> parent.loadSourceFinish(dit_div\'s_id); </script>
</body>
</html>

Du kan læse mere i Dan Steinman\'s fantastisk gode X-browser-DHTML-tutorial, \'The Dynamic Duo\' :
    http://www.dansteinman.com/dynduo/en/source.html
Han lægger dog kaldet \'parent.loadSourceFinish(dit_div\'s_id);\' ind på onload af det loadende dokument - men af hensyn til IE 4.5 på Mac, bør man lægge det i bunden af siden, da denne browser/platforms kombination ikke godtager en onload på en skjult <IFRAME>.
/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 01:11 #3
ehhhh...nu da vi har kaldt <div> for \'contents\', må kaldet altså se således ud:
    <script language=\"JavaScript\"> parent.loadSourceFinish(\'contents\'); </script>
Avatar billede jannestrid Nybegynder
10. november 2000 - 16:08 #4
Takk skal du ha olebole.
Kunne gjerne ha tenkt meg å gi deg noen poeng for dette, men hvordan gjør jeg det da - jeg er litt ny på denne eksperten og ga av bare farten vekk poengene etter første kommentar...
Avatar billede olebole Juniormester
10. november 2000 - 16:16 #5
Det er fint nok...jeg er glad for, du kunne bruge svaret.
Gem bare dine points til en anden gang - du har sikkert mere brug for dem ;o)
/mvh