Avatar billede ml Nybegynder
30. marts 1999 - 00:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Form Mail på anden server

Jeg skal til et besked forum, der automaitsk kan sende mail til dem der bruger det, bruge "Absolute Path for SendMail Location".

Men SendMail findes ikke på den server jeg er på (det er ikke en mail server, hvis det betyder noget), kun på en anden server som jeg har url'et til. (http://mail.viborgnet.dk/cgi-bin/FormMail.cgi)

Jeg SKAL bruge Absolute Path, men jeg kan ikke få dem der har serveren til at lave SendMail på den server jeg er på.

Kan jeg selv lægge det ind i CGI-BIN så det virker, eller hvad..

Hvordan får jeg scriptet til at virke ?

PS: det virker ikke hvis jeg bare sætter URL'et ind..
Avatar billede reupke Nybegynder
02. april 1999 - 23:15 #1
Er det en Unix eller NT box?
Avatar billede ml Nybegynder
03. april 1999 - 11:12 #2
Den server jeg er på er en Unix, men hvad Mail serveren er ved jeg ikke.
Avatar billede martin Nybegynder
06. april 1999 - 00:32 #3
Her er hvad Absolute Path for SendMail Location, kan være!

/lib/sendmail
/lib/bin/sendmail
/user/lib/sendemail
/user/lib/bin/sendmail

som nogle af de normale, men det kan være meget andet, hvis din server er NT skal du bruge BLAT-Mail eller SMTP-serveren til at sende emails med!
Avatar billede martin Nybegynder
06. april 1999 - 00:34 #4
>> Hvordan får jeg scriptet til at virke ?

Prøv at lave et tomt dokument med linierne:

#!/usr/local/bin/perl
print "Content-type: text/html\n\n";
print "VIRKER DET\n";
exit;

Gem dokumentet test.pl eller test.cgi - så kan du se om der virker når det er uploaded, husk at uploade i ASCII (tekst form) og CHMOD dokumentet 755
Avatar billede krejberg Nybegynder
01. maj 1999 - 04:39 #5
Hvis du har adgang til eget cgi-bin på den server den server du er på, så er det nemmeste vel at benytte Matt's Mailscript. Ret det til som du ønsker og læg det i din egen cgi-bin.
Du kan hente det her: http://www.worldwidemart.com/scripts/cgi-bin/download.cgi?s=formmail&c=zip

Avatar billede test43 Nybegynder
03. august 1999 - 12:39 #6
det ka også være at de bruger Q-mail.
dens sti er /var/qmail/bin/qmail-inject
Avatar billede ml Nybegynder
21. november 1999 - 13:58 #7
HAr fået svar, dog ikke her fra  (o;